Idén nyáron megkezdi a 2-es Active Tourer modell bevezetésekor beígért plug-in hibrid hajtásláncok forgalmazását a BMW. A kompakt buszlimuzin legtakarékosabb verzióinak rendszerteljesítményét már korábban elárulta a cég – a kisebbik 245, a nagyobbik 326 lóerős –, most pedig a hiányzó adatokat is közölték.

Az első kerekeket hajtó, háromhengeres benzinmotor a 225e xDrive modell esetében 136, míg a 230e xDrive kivitelnél 150 lóerős, a hátsó tengelyre szerelt villanymotor legnagyobb teljesítménye pedig 109, illetve 177 lóerő.

Az ötödik generációs BMW eDrive technológiát alkalmazó hajtásláncok 6,7, illetve 5,5 másodperces gyorsulást kínálnak 0-100 km/órára.

Nagy dízelmotort kap a BMW családi egyterűje 2

A tisztán elektromos hatótávolság a gyengébbik modellnél 83-92 kilométer között mozog (szabványos WLTP-érték), míg az erősebb verzió 82-93 kilométert tud egy feltöltéssel megtenni – a gyakorlatban tehát nincs különbség köztük. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás mindkét típus esetében 0,8-0,6 liter/100 km-re jön ki, az energiafelhasználás 15,8-14,2 kWh/100 km a gyengébbik, és 15,9 – 14,4 kWh/100 km az erősebbik variáns esetén.

Az új generációs PHEV modellek az elődhöz képest megduplázott teljesítménnyel, óránként 7,4 kW-tal tölthetők fali töltődobozról: a teljesen lemerült akkuk 2,5 óra alatt tölthetők 100%-ra.

A harmadik, idén nyártól rendelhető újdonság egy kétliteres, soros négyhengeres dízelmotor. A 223d xDrive legnagyobb teljesítménye 211 lóerő (ezt a 197 lóerős dízelmotor és a 48 V-os mild hibrid rendszer 19 lóerős villanymotorja közösen érik el), a kombinált rendszernyomaték 400 Nm (a dízelmotor önállóan is tud ennyit, de amikor nyomatékszegényebb a belső égésű erőforrás, a villanymotor 55 Nm-rel segít be neki).

Nagy dízelmotort kap a BMW családi egyterűje 11

Az 5,1-4,6 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztású, 133-121 g/km szabványos CO2-kibocsátású dízelmotor 7,3 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az összkerékhajtású modellt. A sebességváltó hétfokozatú dupla kuplungos; a mild hibrid villanymotort (amely egyben indítómotorként és áramfejlesztőként is szolgál) a váltóműbe integrálták.