Beszállítói nehézségek miatt háromnapos munkahetet vezetnek be az egyik legrégebbi németországi autógyárban, a Ford kölni üzemében – írja a Bildre hivatkozva az MTI.
A Ford Fiestát gyártó üzemben a következő öt héten mintegy ötezer alkalmazott csak keddtől csütörtökig fog dolgozni.
Az átszervezésre azért van szükség, mert a koronavírus-világjárvány és az orosz-ukrán háború szétzilálta a beszállítói hálózatokat, így krónikus a félvezető-hiány, a háború kezdete óta pedig az ukrajnai gyártású kábelkötegek ellátása is akadozik.
A Ford 1931 óta működtet üzemet Kölnben, ahol 1998-ban az amerikai cég európai központját is kialakították. A Németország nyugati részén fekvő nagyvárosban nagyjából 15 ezer embert foglalkoztatnak, a gyártás mellett például a fejlesztés területén. A Fiesták gyártása az utóbbi hónapokban többször szünetelt már az alkatrész- és alapanyag-ellátási zavarok miatt, így áprilisban is alig készültek új autók.
Hosszabb távon végleg leállítják a hagyományos hajtású kocsik gyártását, mert a Ford teljesen átáll az elektromos autókra. Az üzemet is átalakítják, erre 1,8 milliárd eurót (700 milliárd forint) fordítanak a következő években – a fejlesztés részeként egy akkumulátorgyártó üzemegységet is felépítenek.
Az első tisztán elektromos és tömeggyártásra szánt személyautót a tervek szerint 2023-tól gyártják Kölnben, és 2024-ben már egy második elektromos modellt is készítenek majd.
Az elektromos személyautók tervezésére, gyártására és forgalmazására a cég Ford Model e néven létrehozott egy új üzletágat, amely a haszonjárművekre szakosodott Ford Próval együtt 2024-től hét modellt kínál majd Európában. Azt remélik, hogy 2026-ban már 600 ezernél is több villanyautót értékesítenek az európai piacon, míg világszerte több mint kétmilliót.