A 2003-ban épített BMW M3 CSL és a 2016-os BMW M4 GTS hagyatékát folytatja az M GmbH ötvenedik születésnapjának tiszteletére megalkotott M4 CSL, amelynek legfontosabb sarokszáma a 4,01: ennyi kilogrammot kell ugyanis mozgatnia a soros hathengeres motor minden egyes kilowattnyi teljesítmények. Ezt a saját tömeg jelentős csökkentésével és a motorteljesítmény nem kevésbé érdemleges növelésével érték el.

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 1

Kezdjük az ismerkedést a motorral, amely közeli rokona az M4 GT3 versenyautó erőforrásának, és amely az M4 Competition 510 lóereje helyett 550 lóerőt ad le. Ehhez a turbó töltőnyomását 1,7-ről 2,1 barra emelték, a főtengely könnyített, kovácsolt kivitelű. A hengerfejet 3D nyomtatóval alakították ki.

A hűtő- és kenési rendszert átdolgozták, a titán hangtompítók érces versenyautó-hangzást biztosítanak. A váltó a szokásos nyolcfokozatú egység, de a motorhoz hasonlóan ezt is merevebben építették be a vázba, így közvetlenebbek a gázreakciók.

A CSL 3,7 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, korlátozás nélküli végsebessége 307 km/óra.

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 145

21 kilogrammot nyertek azzal, hogy eltávolították a hátsó üléspadot és a hozzá kapcsolódó biztonsági öveket; helyükre bukósisak-tárolót szereltek be. Ugyanennyivel csökkent a futómű tömege a karbon-kerámia fékrendszer, a könnyített keréktárcsák, illetve módosított rugók és lengéscsillapítók alkalmazása révén.

Ha már a futóműről esett szó, az első rugótornyokat számítógépes szimulációval megtervezett, hatalmas alumínium merevítőidom támasztja meg, az összes keréknél minden paramétert és beállítást újrahangoltak, illetve egyedi komponenseket építettek be.

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 146

A szabad hasmagasság 7 mm-rel csökkent, a lengéscsillapítók adaptívak, a kipörgésgátló 10 fokozatban állítható, lehetővé téve nem csak a kontrollált driftelést, de a teljesen kötöttségek nélküli pályaversenyzést is.

Kanyarodjunk vissza a tömegcsökkentésekhez. További 24 kilót hozott a két karbonvázas kagylóülés. Ezek háttámlájának szöge fix, magasságuk csak műhelyben, célszerszámmal állítható, hosszirányban viszont tologathatók. Fejtámaszuk leszerelhető, a biztonsági övek hatpontosak.

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 147

A hangszigetelést csökkentették, ahol pedig muszáj volt, ott ultrakönnyű anyagokat használtak, ami mintegy 15 kilogramm megtakarítást eredményezett.

Kézenfekvő megoldás a szénszálas kompozitpanelek alkalmazása: ezúttal nem csak a tetőlemez, de a motor- és csomagtér fedele is szénszálas műanyagból készült, akárcsak a padlókonzol – mindez együttesen tizenegy kilót spórolt az autónak, amit négy kilóval toldott meg a titán hangtompító rendszer.

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 148

A tervezők emellett ahol csak tudtak, lefaragtak egy-két dekát: a hűtőmaszk, a hátsó lámpatestek, a padlószőnyegek és a klímaberendezés módosításával és/vagy elhagyásával még négy kilóval csökkentették az autó tömegét. A menetkész tömeg így 1625 kilóra csökkent az M4 Competition 1725 kilójáról.

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 149

MÉRETEK M4 CSL M4 Competition
Hosszúság (mm) 4794 4794
Szélesség (mm) 1921 1887
Magasság (mm) 1386 1393
Tengelytáv (mm) 2857 2857
Nyomtáv e/h (mm) 1623/1609 1617/1605
Szabad
hasmagasság (mm)
113 120
Menetkész tömeg,
sofőr nélkül (kg)
1625 1725
Terhelhetőség (kg) 345 430
Csomagtartó (l) 440 440
Fordulókör (m) 12,2 12,2
Abroncsméret, e/h 275/35 ZR19
285/30 ZR20
275/40 ZR18
285/35 ZR19

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 150

MOTOR M4 CSL M4 Competition
Lökettérfogat (cm3) 2993 2993
Max. teljesítmény
(kW/LE@1/perc)
405/550@6250 375/510@6250
Max. forgatónyomaték
(Nm@1/perc)
650@2750-5950 650@2750-5500
Tömeg/teljesítmény
arány (kg/kW)
4,01 4,6

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 151

MENETTELJESÍTMÉNYEK M4 CSL M4 Competition
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) 3,7 3,9
Végsebesség (km/óra) 307 250 (290)
Üzemanyag-fogyasztás,
WLTP, vegyes üzem
(liter/100km)
10,1 – 9,8 10,2 – 9,9
Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 152
Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 153

 

Az M4 CSL karosszériáját alapértelmezésben egy exkluzív szürke színre fényezik, ami jól harmonizál a nyers karbonelemekkel és a piros dekorsávokkal. Ha a szürke nem tetszik, fekete és fehér színben is rendelhető az autó. Más opció nincs.

Az első és hátsó lámpatestek is különlegesek: a nappali fények sárgával világítanak, hátul pedig világújdonságot alkalmazott a BMW: a búrába optikai szálakat szőttek bele, amelyeket lézerfénnyel világítanak meg, ez különleges fényhatást biztosít.

Csak alibi a rendszám ezen a BMW-n 154

A műszerezettség megegyezik a mezei M4 modellekével, és a fontos vezetőtámogató rendszereken (sávelhagyás-gátló, táblafelismerés, ráfutásra figyelmeztető rendszer, parkolóradarok) sem spóroltak. Alapáras a fedélzeti wifi és az okostelefon-integráció. A klímaberendezés ugyanakkor sima egyzónás darab, külön pénzt kérnek a kétzónásért, ahogy feláras a parkolórobot és a head-up kijelző is.

Alább videón is meglesheted a BMW M4 CSL-t: ha nem indul automatikusan a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul