A Kia koreai márkaként ismeretlennek számított az Egyesült Államok piacán, ezért rendkívül bőkezű garanciális feltételekkel adták el ott autóikat. A magyar piacon az általuk kínált hétéves gyári törődés is kiemelkedő volt, de ott kerek tíz évet adtak az autók mellé, kilométer-korlátozás nélkül.
Ezt extrém módon használta ki egy helyi autós, aki 2012-ben vásárolt egy Kia Sorento szabadidő-autót. Az elmúlt tíz év alatt beletekert 978 ezer kilométert, és ennyi megtett úttal nem volt ritka vendég a márkaszervizben.
203 alkalommal (!) volt olajcserén, 20-szor engedték le a váltóolajat, de ezek a magas számok abból is adódnak, hogy 8 motorcsere mellett a váltót is négyszer kellett kicserélni a 10 év alatt.
A pársoros bejegyzés már elég volt ahhoz, hogy komoly beszélgetés alakuljon ki. Sokan az okokat találgatták, vajon miért volt szükség ennyi motorcserére? Hogyan használhatta az autóját ez a tulajdonos? Mert a közel egymilliós futás tíz év alatt ugyan extrém, de korántsem rekord. Munkára használt autóknál előfordul, 2016-ban mi is bemutattunk egy dízel Škoda Fabiát, amely 1 280 000 kilométer után is eredeti motorblokkjával működött vidáman:
Vajon emberünk padlógázon közlekedett annak tudatában, hogy a tönkretett technikát úgyis cserélik majd? Valamilyen konstrukciós problémát hozott elő a normáltól eltérő használat? Ötezer kilométert se tett meg az olajcserék között, tehát több szempontból is furcsa ez az egész történet.
Rengeteg tipp akadt, de annyi biztos, hogy a Kia állta a szavát, és beszerelték a kilencedik motort is, nem próbálták meg a tulajdonosra hárítani a problémák megoldását.