A ’80-as években egy ideig a Renault Fuego volt a legnagyobb példányszámban eladott kupé Európában. A típus 1980-ban mutatkozott be a Renault 15 és a Renault 17 utódjaként, több mint 265 ezer darabot élt meg: habár 1985-tel bezárólag Franciaországban legyártották a Fuegók 85%-át, például az Egyesült Államokban egészen 1992-ig kitartott.
Sportos formavilága ellenére még az 1980 és 1985 között gyártott GTS-változat sem volt igazán erős: csupán egy 1,6 literes benzinmotorra futotta a tervezők részéről, ami a maga 96 lóerejével nem a gyorsulás és az ész nélküli döngetés koronázatlan királya volt, amit az is bizonyít, hogy 12,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a csúcssebessége pedig 180 km/óra.
Mindennek ellenére igen kapós volt ez az 1983-as évjáratú darab egy romániai aukción. Persze ez sem a véletlen műve, hiszen a tulajdonos nem más volt, mint Zoia Ceauşescu, az 1989-ben kivégzett román diktátor, Nicolae Ceauşescu lánya. A 2006-ban elhunyt Zoia újonnan, házassági ajándékként kapta a szüleitől a Fuegót, amiért több mint 57 ezer frankot fizettek.
Az autót egy Mercedes eladásából fedezték, a komplett adásvételi procedúráról az egyik állambiztonsági szakosztály intézte. Később, az 1989-es események hatására lefoglalták a Renault-t, 1996-ban azonban az ügyészség elrendelte a büntetőeljárás megszüntetését, és ekkor minden személyes vagyonnal együtt az autót is visszaszolgáltatták.
Leginkább Bukaresten kívül használták a Fuegót, a városban ugyanis Zoia Ceauşescu és férje inkább egy Dacia 1310-et preferált, ami ugyancsak házassági ajándék volt. Az Artmark oldalán viszonylag kevés információ szerepel az autóról, de sokat elmond, hogy 20 ezer eurót, átszámítva közel 7,7 millió forintot fizettek érte, ami az 500 eurós (192 ezer Ft) kikiáltási árnak a negyvenszerese.
A Fuego Turbót két évvel ezelőtt a Vezess is kipróbálta – a teszt itt olvasható el: