Stefano Domenicali, a Forma-1 vezérigazgatója a Spanyol Nagydíj szombat reggelén ismertette a csapatokkal, hogy jövőre megvalósulhat a Liberty Media és sokak régóta dédelgetett álma: a versenynaptárat úgy alakítják át, hogy az egymáshoz közel fekvő pályák egymás után következzenek.
Jelentős lépés ez a Forma-1 karbonsemlegessé válásához, melyet a tervek szerint 2030-ra érne el a világbajnoki sorozat. Az utazások hatékonyabbá tétele mellett ráadásul a csapatok dolga is egyszerűsödik, logisztikai költségeiken pedig még spórolhatnak is az észszerű menetrenddel.
A megvalósulásig még lesz egy-két teendője a sportág vezetésének, például egyeztetni kell a promóterekkel, ami több mint 20 pálya esetén nem hangzik egyszerű feladatnak. Néhány esetben azonban könnyebb a helyzet, hiszen az európai vagy éppen a közép- és dél-amerikai futamok már napjainkban is egymást követik a versenynaptárban. Domenicali ugyan túl sok részletet nem közölt, de azt például kiemelte, szeretnék az olyan helyzeteket feloldani, melyet most a Miami-Azerbajdzsán-Kanada kiruccanás jelent majd, kétszeri átutazással a világ egyik feléből a másikba. Jelen esetben a bakui futam például egy csoportba kerülhet a Kínai és a Japán Nagydíjakkal – előbbi megléte azonban bizonytalan a koronavírus-helyzet miatt.
A közel-keleti versenyeket is összehoznák a naptár készítői: az év elején Bahrein és Szaúd-Arábia, az év végén Katar és Abu-Dzabi állhatna párba az előzetes elképzelések szerint. Részleteket azonban csak akkor tudunk majd, amikor bemutatják az előzetes 2023-as versenynaptárat.