Folytatja elektromos offenzíváját a Nissan. A régóta kapható Leaf és a most bemutatkozó Ariya után egy minden eddiginél kisebb modell: a Sakura törpeautó lép színre.
A 3395 mm hosszú, 4,8 méteres sugarú körön megforduló autócska méretéhez képest meglehetősen combos, 47 kW-os (64 LE), 195 Nm-es villanymotort kapott. A 20 kW-os akkumulátorcsomaggal szerelt apróságból nem spórolták ki az egypedálos vezethetőséget (azaz a gázpedál felengedésekor intenzíven lassulni kezd, és végül megáll a jármű), sőt, a parkolórobot funkciót is megkapják a vásárlók, nem mintha az 1475 mm széles járművet kihívás volna letámasztani bárhol.
Az elektromos hajtáslánc alacsony zajszintet, az akkumulátorok mély tömegközéppontot eredményeznek, így ha már csomagot nem szállíthatunk a Sakurával (a poggyászrés mindössze 107 literes), legalább kellemesen utazhatunk a nagy tengelytávú és belső magasságú autócskával.
Mivel a Sakura alig több mint egy tonnát nyom, a kis kapacitású akkumulátorhoz képest kedvező, 180 kilométeres (japán) szabvány szerinti hatótávolságot kapunk. Mint a japán piacra készülő összes villanyautó, a Nissan paránya is használható önjáró áramforrásként: akár 24 órán keresztül képes ellátni elektromos energiával egy átlagos háztartást.
A nyártól kapható Sakura indulóára 1,78 millió jen, azaz megközelítőleg 5 millió forint. A gazdagabban felszerelt kivitelek ára akár 2,94 millió jenig, azaz 8,3 millió forintig is felmehet.
Nissan Sakura 2022 | |
Akkumulátor típusa | lítiumion |
Akkumulátor kapacitása | 20 kWh |
Max. motorteljesítmény | 47 kW (64 LE) |
Max. forgatónyomaték | 195 Nm |
Végsebesség | 130 km/óra |
Hatótávolság (WLTC) | akár 180 km |
Töltési idő | 40 perc–8 óra |
Hosszúság | 3395 mm |
Szélesség | 1475 mm |
Magasság | 1655 mm |
Tengelytáv | 2495 mm |
Menetkész tömeg | 1070-1080 kg |
Csomagtartó | 107 liter |
Ülések száma | 4 |