Los Angelesben forgalomba állt Észak-Amerika első elektromos tűzoltóautója. A Rosenbauer eredetileg 2016-ban rántotta le a leplet arról a koncepcióról, amely az alapját adta a most átadott, teljesen saját fejlesztésű RTX-nek. Az újdonságot tavaly több országban is tesztelték, de az USA nyugati partján fekvő Los Angeles kezdettől fogva nyitott volt az újdonságra. Sőt, igazából ők már két évvel ezelőtt rendeltek egyet ebből a típusból.
A kéttengelyes high-tech tűzoltóautó igazi csemege technikai szempontból. Az RTX hajtásáról ugyanis 490 lóerő (350 kW) csúcsteljesítményű villanymotor gondoskodik, amely két darab 132 kWh összteljesítményű lítiumion-akkumulátorral nyeri a működéshez szükséges energiát. Ez kétórányi folyamatos működést tesz lehetővé, de mivel a tűzoltóautóknál a hatótáv kritikus szempont lehet, ezért a gyártó egy dízelüzemű hatótávnövelőt is beépített: a 3.0 literes, 300 lóerős egység ráadásul a BMW fejlesztése. A sorhatos dízelmotor viszont csak akkor kapcsol be, ha az akksicsomag töltöttsége 20 százalék alá esik. A blokk meglehetősen gyorsan, 15 perc alatt újratölti a jármű akkumulátorait, további hatórányi működést biztosítva ezáltal.
Nemcsak a hajtását tekintve innovatív a tűzoltóautó, hanem a legénységi fülke kialakítását illetően is. A kabint ugyanis úgy építették meg, hogy az parancsnoki központként is tudjon funkcionálni. Ennek megfelelően az elejétől a végéig teljesen átjárható, emellett az első sorban lévő ülések 90 fokban elfordíthatók, csak úgy, mint a lakóautóknál, a második üléssorban lévő székeket pedig egymással szembe fordították.
A fülkében helyet kapott még mindkét oldalon egy-egy tárolószekrény is. Bár a kabin emelt padlószintű, a második ajtónál viszonylag könnyen megoldható a fel- és leszállás a belső lépcsőknek köszönhetően. (A legalsó lépcső mindössze 25 centiméteres magasságban van az aszfalttól mérve.) Ráadásul még ezen a részen megtalálható két darab ülés, így aki a hátsó ajtók mellett utazik, annak nem is kell sokat lépcsőznie.
Ugyancsak fontos jellemzője a Rosenbauer tűzoltóautójának a süllyeszthető vagy növelhető hasmagasság (175, 250 vagy 350 mm). Leengedett karosszériánál könnyebben el lehet érni a málhatérben lévő eszközöket, a megnövelt hasmagasságnál pedig lehetővé válik, hogy a tűzoltóautó akár a sekélyebb patakokon is át tudjon vágni. A nagyobb stabilitás érdekében a víztartályt és az akkumulátorokat a két tengely közé, a jármű középső részébe építették be. A megrendelő igényeitől függően az RTX 1892-2649 liternyi vizet tud magával szállítani a tűzesetekhez. A tűzoltóautóval történő manőverezést pedig a kormányozható hátsó tengely teszi könnyebbé, amelynek köszönhetően mindössze 12 métert tesz ki a jármű fordulóköre. Vagyis könnyen meg lehet vele fordulni, ha a szükség úgy hozza.
A Los Angelesben forgalomba állt tűzoltó 1,2 millió dollárba, vagyis átszámítva 430 millió forintba kerül, de egy szerényebb felszereltségű változathoz már 900 ezer dollárért, vagyis 322 millió forintért hozzá lehet jutni.