A T.50-es angol hipersportkocsi fejlesztése csillagászati összeget emészt fel, ezt tükrözi a 3 millió dollár (nagyjából egymilliárd forint) körül várt vételár. Mondhatni minden darabja kincs, és ha egy ilyen technika törik, akkor foghatja a fejét a tulajdonos, a javítás ára borítékolhatóan becsúszik a horror kategóriába.

A gyártónak viszont muszáj megkínozni az ilyen ritka, egyedi, kis szériás autókat is. Egyrészt a törvények miatt, másrészt a későbbi megrendelők biztonsága érdekében. Mert például egy kátyún áthajtva arcba robbanó légzsák elég kellemetlen tud lenni, de azt is kell tudni, hogy mit bír az autó egy kisebb ugratás során.

Ezeket a teszteket nemrég elvégezték a konstrukción, és a fejlesztők voltak annyira kedvesek, hogy az egészről forgattak egy szemléletes videót. Ebben láthatjuk a különféle próbákat, amelyeken meglepően jól szerepelt a sebességre kihegyezett autó, simán áthaladt a fekvőrendőrön 60 km/órával, nem okozott gondot neki a hepehupás macskakő, és a kisebb ugrást is jól vette, a légzsákok pedig nem nyíltak ki feleslegesen.

T.50, a milliárd forintos autó

A hetvenes éveiben járó angol tervező, Gordon Murray számos legendás autót alkotott már. Rengeteg Brabham versenygép köthető a nevéhez, de a legismertebb műve talán a McLaren F1-es. Most viszont élete fő művét állítja aszfaltra, egy tökéletes, könnyű, gyors, erős, az F-1 fénykorát idéző technika képében.

Az egész T.50-es 986 kg, és egészen kompakt méretű. 4352 mm hosszú, 1850 mm széles, 1164 mm magas, a tengelytávja pedig 2000 mm. Hozzá pedig minden idők legpörgősebb V12-es szívómotorját alkotta meg a Cosworth. A 12 100-as fordulatnál tilt a 3,9 literes 12 hengeres, a 663 lóerős csúcsteljesítményét pedig 11 500-as fordulatnál adja le. 

Mindössze száz darab készül már egymilliárd forintért, de nem csodálkoznánk, ha egy-egy későn ébredő olajmilliárdos kedvéért lenne belőle még pár különleges kivitel ezen felül.