Lehet tanulmányokat ütköztetni, érvelni a villanyautók terjedése mellett, de ha autópályára keres valaki egy tartósan magas sebességre képes üzleti szedánt, ami magas szintű komfortot biztosítva gyűr maga alá 8-900 kilométert, akkor a dízel a legjobb opció. 

Erre a feladatra gyártott tökéletes, stílusos célszerszámot a BMW házi tuningműhelye, az Alpina. A már frissített 3-as szériára épített egyedi kivitel orrában egy 3 literes, soros 6 hengeres turbódízel motor dolgozik, melynek 355 lóerős maximális teljesítménye 4000-es fordulattól jelentkezik.

Bivalyerős BMW bizonyítja, hogy még nem jött el a dízelek kipusztulása 1

Ennél is árulkodóbb érték a motor által termelt nyomaték. Ebből a motorból 730 Nm szabadul elő, szinte már alapjárattól, 1750-es fordulattól. Ehhez már tényleg kell az összkerékhajtás, és ha száraz az aszfalt, megfelelően tapadnak az abroncsok, akkor a 100 km/órás tempó elérése mindössze 4,8 másodpercbe telik. 

Az egyedi 19 colos kerekekkel szerelt, 2 tonnás kombi végsebessége 270 km/óra, tehát tényleg alkalmas a német autópályák belső sávjának meghódítására. A lényeg pedig a bődületes teljesítményhez tartozó fogyasztás, ami a WLTP-ciklus alapján mindössze 6,9 liter 100 kilométerenként.

Bivalyerős BMW bizonyítja, hogy még nem jött el a dízelek kipusztulása 2