A 2022-es Forma-1-es szezonra eredetileg bevezetett 140 millió dolláros költségplafon reálértéken egyre kevesebbet ér: az F1-es csapatokat is érinti az infláció, valamint a többszörösére emelkedő logisztikai költségek. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég már belengette, hogy év végére óriási bajba kerülhet az istállók többsége, nemrég pedig a Ferrari-főnök Mattia Binotto is csatlakozott hozzá.
Az olasz szakember szerint a Ferrari biztosan túl fogja lépni a költségplafont, de állítása szerint próbálnak az 5 százalékos küszöbön belül maradni: ebben az esetben a szabályok „kismértékű” megsértéséről lenne szó, melyre jelenleg nincs meghatározott büntetési tétel. A Forma-1-es szabálykönyv szerint erre a kihágásra a megrovástól kezdve a pontlevonáson át a tesztelési lehetőség korlátozásáig többféle szankciót alkalmazhatnak.
„Számunkra nem lehetséges, hogy alatta maradjunk, biztos vagyok abban, hogy egy ponton túllépjük” – célzott a költségplafonra Binotto. „Nem gondolom, hogy létezik megoldás számunkra és a többi csapat számára, hogy alatta maradjunk. Az emberek leépítése szerintem nem lenne jó döntés. Ha megszegjük a szabályokat, meg kell vitatnunk, hogy a pénzügyi szabályok működnek-e” – fogalmazott a csapatfőnök.
Közben a riválisok nem tágítanak: az Alpine-nál kötik az ebet a karóhoz. „Ez nagyszerű, akkor előreléphetünk a bajnokságban” – mondta kárörvendően Otmar Szafnauer csapatfőnök a költségek túllépésére utalva. Hasonló hangnemet ütött meg Mike Krack is. „Ha ők nem versenyeznek, az csak több pont a csapatnak. Mi követjük a szabályokat” – nyilatkozott az Aston Martin csapatfőnöke.
Az Alfa Romeo vezetője, Frederic Vasseur elárulta, ők beleszámolták az inflációt a költségek tervezésébe, és valahogy megoldják a kialakult helyzetet. „Csak kapcsolják ki a szélcsatornát” – tanácsolta a nagyobb csapatoknak.