Nyáron megnő az autómentést vagy helyszíni javítást igénylő riasztások száma – az esetek közel 80 százalékában műszaki meghibásodás miatt hívják a szakembereket.
A magyarok közel 70 százaléka soha nem vesz igénybe asszisztencia szolgáltatást az autójára, amely a váratlan helyzetekben (legyen az üzemanyaghiány, defekt, műszaki hiba, vagy baleset) segíthet, az arány pedig a 11 évnél idősebb autók esetén a legnagyobb – mutatott rá a Cristo autós alkalmazás felmérése.
A reprezentatív kutatásból az is kiderült, hogy közel azonos arányban (16% és 15%) vannak azok, akik folyamatosan, vagy csak hosszabb autóutak esetén, alkalmanként vásárolnak ilyen biztosítást.
A 11-15 éves, vagy annál idősebb gépjárművekkel rendelkezők közel 80 százaléka soha nem vesz igénybe ilyen szolgáltatást. Az 5-10 éves autók esetében valamivel jobb a helyzet, de még így is több mint kétharmaduk (64%) nem él a lehetőséggel.
A biztosítók szerint jellemző, hogy amikor nyáron a család megpakolt autóval vág neki – például – Horvátországnak 30 fokban, bekapcsolt légkondicionálóval, az előzetesen nem átvizsgált, vagy nem rendszeresen karbantartott autó meghibásodik. Ebben az időszakban kapják a legtöbb hívást, és sok közülük a tipikusnak mondható, ugyanakkor több esetben megelőzhető hiba.