Az utóbbi időkben többfelé láthattunk olyan benzinkutakat, ahol időlegesen kifogytak az üzemanyagokból. Azt követően alakult ki ez a helyzet, hogy Magyarországon 480 forintban maximálták a kiskereskedelmi üzemanyagárakat. Európa-szerte viszont jelentősen drágább a benzin és a gázolaj is, így a külföldi beszállítók nem érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában. Bár növelte részesedését a MOL az ellátásban, a logisztikai kapacitások miatt nem tudta maradéktalanul kiszolgálni a kutak igényeit, annak ellenére, hogy az új szabályok nyomán jelentősen csökkent a benzinturizmus.
Most viszont újabb lehetséges probléma merült fel. A Világgazdaság információi szerint az OMV schwechati finomítóját az üzem leállásával járó rendszeres karbantartása után technikai okok nem tudják időben újraindítani. A hetek óta tartó folyamatok után további több hetes pótmunkákra van szükség a finomító újraindításához. A termelés leállásával viszont nyilvánvalóan kevesebb az üzemanyag.
Az osztrákok mintegy 200 kutat üzemeltetnek Magyarországon. Az OMV a hazai benzinpiac 17-19 százalékát, míg a dízel esetében a 13-15 százalékát látja el. Becslések szerint június és augusztus között 30 kilotonna benzint és 50 kilotonna dízelt exportálna havonta Magyarországra a cég. A lap azt feltételezi, hogy az OMV a saját töltőállomásait sem lesz képes ellátni üzemanyaggal, így azok bezárnak majd.
Mint írják: forrásaik szerint az olajtársaságnál az osztrák kormánytól várnak segítséget, köztük vélhetően a stratégiai készletek egy részének felszabadítását, hogy csökkenjen a kínálati szűkület.
Hasonló leállásra a portál szerint a Mol esetében is számítani kell, de azokat augusztusra és októberre halasztották a százhalombattai finomítóban.