Elkerülhető tragédiával végződött egy baleset a szlovák R7-es autópályán. Hétfőn Dunaszerdahely és Pozsony között a 26-os kilométerkőnél történt az eset, amelyet a térfigyelő kamerák rögzítettek. A rendőrség egyelőre vizsgálja a történteket, de az alább megnézhető felvétel alapján nagyjából mindenki hibázott.

a videó a hirdetés után indul

A videón előbb az látható, hogy két személyautó összeütközik, komoly anyagi kár keletkezett, de mindkettő sofőrje jól van. Később azonban érkezik egy tartálykocsi, amely hátulról beléjük hajt, hatalmas rombolást eredményezve. A szürke autó vezetője ezt követően sajnos életét vesztette.

Érthetetlen, hogy az első esetben a fekete Volvo vezetője miért ütközött a szürke Skodának. Azaz talán mégsem: elég nyilvánvalónak tűnik, hogy nem az útra figyelt, ahogy a teherautó sofőrje sem vette észre, hogy több száz méterrel előtte autók állnak.

A videó nem adja vissza, de a bal oldalon egy viszonylag magas zajvédőfal húzódik, ám ezeken is alakítanak ki vészkijáratokat, amelyeken keresztül el lehetett volna hagyni a pályát.

Hasonló baleset történt szerdán Minnesotában (USA), az I-35-ös autópályán, amely viszont jó ellenpéldája lehet a szlovák tragédiának. Ott egy pick-up az autópálya középső sávjában állt, mielőtt egy teherautó megsemmisítette. Szerencsére ennél az esetnél nem történt tragédia, mert az ütközéskor a pick-up sofőrje már nem tartózkodott az autóban.

Miután Forest Lake közelében elütött egy szarvast és a járműve mozgásképtelenné vált, a kocsit az autópálya középső sávjában hagyta, és biztonságba vonult a vele utazó 12 éves gyerekkel együtt. Ugyan a vészvillogót bekapcsolta, ez sem volt elég az érkező kamionosnak, hogy észrevegye, és megálljon.

Az ütközés következtében a pick-up a korlátnak csapódott, majd lángokba borulva megsemmisült. A pickup vezetője elmondta, hogy mindössze egy-két perce volt ott a jármű.

Minden ilyen esetben a legfontosabb, hogy aki csak tud, hagyja el a járművet és az autópályát, majd húzódjon biztonságba, lehetőleg korlát mögé, az úttól minél távolabb, ezt követően pedig hívjon segítséget. A leállósáv sem arra való, hogy bárki ott ácsorogjon. Szükséges emellett ilyenkor a baleset vagy lerobbant jármű biztosítása az elakadásjelző háromszög kellő, 150-200 méteres távolságban való kihelyezésével, mindezt persze nagy körültekintéssel és láthatósági mellényben. Érdemes továbbá, ha lehet, a vészvillogók, a lámpák működtetése, így csökkenthető annak az esélye, hogy további balesetek történjenek.