Napjainkban sok márkarajongó erős érzelmekkel éli meg a BMW bátor, érdekes, megosztó terveit a jövő modelljeire nézve. Pedig a bajor gyártó mindig is kereste a friss, érdekes, formabontó megoldásokat.
Ezért összeszedtünk három olyan tervet az elmúlt évtizedekből, amelyek messze kilógtak az átlagos BMW-k sorából, de sajnos végül megmaradtak ötlet szintjén, pedig iszonyat menők lehettek volna.
BMW Just 4/2
A kilencvenes években még csábító hívószó volt a vezetési élmény. Akadtak bőven kétajtós kupék, roadsterek, és a kis, könnyű sportkocsik, de BMW még ennél is radikálisabb koncepción gondolkodott.
Gyakorlatilag Colin Chapman receptjét követve a Lotus Seven filozófiája alapján csináltak egy kétszemélyes, hiperkönnyű sportgépet. Karosszériából tényleg minimális mennyiség került az 1995-ben, a Tokiói Autószalonon bemutatott koncepcióra, ami mindössze 550 kilogrammot nyomott a mérlegen.
Hajtásáról a BMW kétkerekű divíziójától érkező 16 szelepes, négyhengeres BMW K1100 blokk gondoskodott 100 lóerővel. A pörgős motorral hat másodperc alatt érte el a Just 4/2 a százas tempót, és egészen 180 km/óráig tarthatott a fejtépő száguldás.
Szélvédő ugyanis minimális került az autóra, így a gyári esőkabát, és a dizájban passzoló bukósisak is praktikus tételként szerepelt az elképzelt extralistán.
BMW Z29
Hasonó elven, de azért több lemezzel körítve készült a Batman hétvégi hobbiautójának is beillő Z29-es. A BMW újításokért felelős részlege fogott össze a sportkocsikat fejlesztő gárdával, ennek az eredménye lett a nem túlzottan esztétikus, cserébe azonban roppant könnyű Z29-es.
Az 1,2 tonna alatti kocsi váza karbon, karosszériája műanyag, a gépháztető alatt pedig az E46 M3-as 343 lovas motorja kapott helyet. Így sikerült elérni a 3,4 kg/lóerő arányt, ami ma is tiszteletre méltó, 4,4 másodperces százas sprintet eredményezett.
BMW Z18
Az X6-os képében a bajorok megalkották a népszerű terepkupét, de a járatlan utakra való roadster ötlete még a nekik is sok volt. Az autót természetesen az új ötletekért felelős BMW Technik GmbH alkotta meg. Az összkerékhajtású kétülésest 355 lóerős, M60B44 kódjelű V8-as motor hajtja.
Az utasteret úgy alakították ki, hogy akár slaggal mosható legyen, a csomagtér pedig két pótülést rejtett a padló alatt, tehát akár négyszemélyes is lehetett a Z18-as, vagy nyitott, terepre való, veszett pickup V8-as motorral. Ez az ötlet már tényleg annyira vad volt, hogy még kósza ötletként sem merülhetett fel a gyártás, pedig izgalmas furcsaság lehetett volna belőle, ha némileg szelidítenek rajta.