Az alkatrészhiány okozta a legnagyobb problémát tavaly az Audi Hungariánál, ami a koronavírus-járvány hatásai, valamint a globális csiphiány miatt alakult ki – mondta Les Zoltán járműgyártásért felelős igazgató a Re:Fact podcast adásában. A Volkswagen-konszernnél 2020 szilveszterétől kezdve egy szakmai stáb hangolta össze az alkatrészek elosztását a több mint száz telephely között, azok pedig az így leosztott mennyiségből gyártották le alapos tervezést követően a lehető legtöbb autót.

A normál termelési rendtől eltérő üzemmód jelentős többletköltséggel és pluszmunkával jár, így a gyárvezetés már nagyon várja, hogy vissza tudjanak térni a rendes kerékvágásba. Jelenleg hétfőtől péntekig tud termelni a gyár.

Az Audinál azt ígérik, hogy minden megrendelt autót le fognak gyártani.

A járműgyártásért felelős igazgató az év végére vár jelentős javulást a félvezetőpiacon, de teljesen addigra sem szűnik meg a probléma.

Egyelőre még belső égésű motorból készül a legtöbb Győrben, de a dízelmotorok – főleg a négyhengeresek – iránt már csökken a kereslet. Fokozatosan, az igényeknek megfelelően térnek át az elektromotorok gyártására, várhatóan a 2030-as évek első felétől Európában már csak azt fognak készíteni.