A GAC világában vadonatúj formai irányt jelöl ki az Emkoo tanulmányautó, Európából nézve inkább csak az tűnik fel, hogy a koncepciójármű egyáltalán nem lóg ki a mifelénk szokásos, új generációs modellek sorából.

A középkategóriás (468 x 190 x 167 cm, tengelytáv 275 cm) modellt mátrix-LED-es fényszórók, izgalmas felületkialakítások jellemzik. Ha eltekintünk attól, hogy a megvilágított, V alakú hűtőrács a gyár szerint „az idő és a tér között von párhuzamot”, az osztott hátsó lámpatest pedig „kvantumfénykardként formál vörös félholdat az éjszakában”, teljesen emészthető a dizájn – sőt, a hátsó légterelő és az állítva elhelyezett kipufogóvégek még sportos hangulatot is kölcsönöznek a járműnek.

Kvantumfénykarddal támad a kínai forradalmár 1

Nagyon nagy dinamikát ne várjunk persze tőle: motorból egy 1,5 és egy 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű benzinest, valamint egy szintén kétliteres benzinmotorra épülő full hibrid konfigurációt kapnak a vásárlók – hogy mikor, az egyelőre nem világos, de az autó a fent említett fénybűvészettől eltekintve úgy néz ki, mint ami készen áll a sorozatgyártásra.

Kvantumfénykarddal támad a kínai forradalmár 35

Ehhez persze le kell mondanunk a belső tér néhány extravagáns megoldásáról: ilyen a papírtekercset idéző légbeömlő, a kézifegyverek „red dot”, azaz piros lézerfényes célzóberendezésére emlékeztető elektronikus váltókar, a 360 fokos Yamaha audiorendszerrel felszerelt első ülések, de legfőképpen a belső ajtónyitó kallantyúk, amelyek nem vízszintesen, hanem függőlegesen elmozdulva oldják a zárat.

Kvantumfénykarddal támad a kínai forradalmár 36