A villanyautók, hibridek korában egyre kevesebben lepődnek meg azon, hogy egy jármű fékezhető a villanymotorja segítségével – arra viszont eddig nem volt példa, hogy egy járművet a fékjein keresztül hajtanánk.
Pontosan erre képes a Skarper DiskDrive: egy termoszméretű szerkezet, amelyet elvileg bármilyen kerékpárra felszerelhetünk – a lényeg, hogy hátul tárcsafékes legyen. Illetve talán még ez sem szükséges, hiszen a rendszerhez tartozik egy saját, különleges féktárcsa, amelyet fel kell szerelni a biciklire. Ez egyrészt pontosan úgy lassít, mint egy normál tárcsa, másrészt viszont a DiskDrive egységbe illesztve egy villanymotor forgórészévé válik, és mint ilyen, képes hajtani a kerékpárt.
A konstrukció leszerelhető eleme mindössze 3,3 kilót nyom, ebben benne van a 202 Wh kapacitású akkumulátor, a 250 wattos villanymotor és még egy hátsó helyzetjelző fény is. A hatótávolságot 60 kilométerre mondja a gyártó, a töltés ideje 2,5 óra. Európában a szabályok szerint 25 km/óra maximális sebességet tesz lehetővé a DiskDrive, Észak-Amerikában 32 km/órával is hasíthatunk vele.
A DiskDrive még nem kapható, de ez remélhetőleg hamarosan megváltozik; gyártója 1000 angol font (kb. 465 ezer Ft) körüli árral számol.