Nem egy csapatnak a mai napig fejtörést okoz a 2022-re bevezetett Forma-1-es szabályváltozásokkal több évtized után ismét megjelenő delfinezés, pattogás. A jelenség sok versenyzőt is aggaszt, főként annak egészségügyi kockázata és következményei miatt, ezért már a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is annak visszaszorítására készül. Eredetileg már a hétvégi Kanadai Nagydíjon új mérésekkel, ellenőrzésekkel kényszerítették volna arra a csapatokat, hogy a fejlesztési verseny ne a versenyzők egészségének rovására menjen, de végül ennek éles bevezetését elhalasztották.
Mielőtt még az FIA új technikai direktívája megjelent volna, számításba vették azt is, hogy az érintett csapatok minden további nélkül megoldhatnák ezzel kapcsolatos problémáikat. Ehhez azonban minden csapat beleegyezése szükséges, így amikor arról kérdezték Christian Hornert, a Red Bull vezetőjét, belemenne-e egy ilyesféle kompromisszumba, határozott nemmel felelt.
„Ugyanazok a szabályok vonatkoznak mindenkire. Egyes autóknak vannak problémái, másoknak nincsenek. A játék és a Forma-1 természetéből fakad, hogy egyesek a szabályváltozást próbálják kikényszeríteni. Meg lehet érteni, hogy James [Allison, a Mercedes műszaki vezérigazgatója – szerk.] is ezt szorgalmazza” – fogalmazott Horner.
„Nem lenne fair az év felénél változtatni a szabályokon, csak azért, mert egy csapat hibázott. A csapat feladata, hogy megoldja a problémát, és ha az veszélyes, a felelősség az FIA-ra hárul. Mindig van egy fekete zászló a tarsolyukban” – utalt egyértelműen a Mercedes kizárására. „Ha úgy ítélik meg, hogy egy autó veszélyes vagy a versenyző biztonsága szempontjából elfogadhatatlan, akkor meglengethetik – illetve kellene is.”
A múlt heti Azerbajdzsáni Nagydíjat követően ugyanis Lewis Hamilton a hátát fájlalva szállt ki a Mercedesből. Ennek kapcsán a Red Bull leszögezte, hogy az RB18 miatt még egyik versenyzője sem panaszkodott hátfájdalmakra. „Egy versenyünk volt, ahol volt egy kis delfinezés, de nem jelentős mértékben” – jegyezte meg a Red Bull csapatfőnöke.