A 2023-as szezont már vadonatúj BMW versenyautóban kezdhetik azok a pilóták, akik gyorsan megrendelik a frissen bemutatott M4 GT4-est.
A nettó 187 ezer euróért, azaz 74,8 millió forintért kínált, második generációs versenyautó számos alkatrésze a felsőbb géposztályban versenyző BMW M4 GT3-ból (a fenti nagy képen a bal oldali autó) származik. Ugyanakkor a BMW M4 GT4-es fejlesztése során a lehető legtöbb szériakomponenst tartották meg, ami elősegíti a modell homologizációját: az autó a világ összes GT4-es szériájában versenyezhet.
Fontos újdonság az M Track Cockpit, amin keresztül közvetlenül az autóban ellenőrizhető egy sor paraméter, illetve módosítható több beállítás, így a korábbinál kevesebbszer kell számítógépet csatlakoztatni a fedélzeti rendszerhez, amivel időt és fáradságot takaríthatnak meg a csapatok.
Noha a világpremier már megtörtént, az autó fejlesztése még nem ért véget: a kocsi részt vesz a Nürburgring Langstrecken-Serie hosszú távú bajnokság következő futamán, valamint Portugáliában a Portimãó-i 24 órás versenyen.
Az aerodinamikai elemeket is beleszámítva a versenyautó 4863 mm hosszú, 69 mm-rel hosszabb, mint a szériamodell. A magasság változtatható, de a GT4-es alapértelmezésben 25 mm-rel alacsonyabb (1368 mm) az utcai kupénál. A tengelytáv (2857 mm) értelemszerűen nem változott.
Szintén azonos a soros hathengeres motor blokkja (2993 cm3 lökettérfogat), a teljesítmény akár 550 lóerő, a maximális forgatónyomaték akár 650 Nm lehet, az adott széria szabályaitól függően. A motorvezérlés a szériamodellből származik.
A motorsport szoftverrel programozott, hétfokozatú, automata sebességváltót a ZF szállítja, a részlegesen önzáró differenciálmű kiegészítő hűtést kapott.
Az első és hátsó kanyarstabilizátor öt, a kipörgésgátló tíz fokozatban állítható. A KW lengéscsillapítók egyedi fejlesztésűek, a futómű háromféle előfeszítésű rugóval szerelhető, elöl és hátul egyaránt állítható a kerékdőlés, hátul a kerékösszetartás is. A fékekhez nagyobb mennyiségű hűtőlevegőt irányít az aerodinamika.
A BMW M4 GT4 minden esetben klímaberendezéssel, fűthető szélvédővel kerül az ügyfélhez. A fixen beépített Recaro kagylóülések beépített szellőzést kaptak. Szintén az alapkiépítés része a fent említett M Track interfész, valamint a megvilágított Fanatec GT4 kormánykerék. A belső és külső paneleket természetes rostokból készített kompozitanyagból készítették, ahogy az állítható hátsó légterelőt is. A tetőlemez szénszálas műanyag.