A jelenlegi 570S GT4-esnél könnyebb, dinamikusabb, precízebb, ugyanakkor praktikusabb is az új generációs vázszerkezetű McLaren Artura szuperkupéból épített GT4-es versenyautó.

A tömegcsökkentésben főszerepet játszik a teljes egészében szénszálas monocoque váz, amely megegyezik az utcai modellével, és csekély tömege mellett rendkívüli szerkezeti szilárdságot is biztosít. Az elődmodell V8-asával szemben csupán hathengeres motor ugyancsak hozzájárult a fogyókúrához.

Ez a versenyautó elkerüli az ütközést 1

Mindent összevetve egy kerek mázsával nyom kevesebbet az Artura GT4, igaz, ehhez ki kellett szerelni belőle az utcai modell hibrid komponensét – az akkumulátorcsomag, a villanymotor, valamint a vezérlés összesen 130 kilótól szabadította meg az autót, de mivel a GT4-ben amúgy sem engedélyezett az elektromos támogatás, ez nettó nyereségként jelentkezett a fejlesztés során.

A 120 fokos hengerszögű V6-os teljesítménye önmagában is bőven elegendő az autónak, a 110 literes üzemanyagtartályt pedig az akkuk helyére szerelték be, így mélyen tarthatták a tömegközéppontot.

Ez a versenyautó elkerüli az ütközést 13

A motor nem csak könnyebb és takarékosabb, de a tömegelosztást is segíti. A kevesebb hengerszámból adódó, jobb gázreakciók mellett az egyedi, hétfokozatú váltómű rövidebb áttételezése teszi robbanékonyabbá a hajtásláncot.  A motorvezérlés és a hozzá tartozó, modulárisan cserélhető, ezért karbantartás-barát kábelezés kifejezetten motorsport célú fejlesztés, ahogy az állítható pedáltávolságú fékrendszer is.

Az Artura GT4 aerodinamikai csomagja is fejlettebb az 570S GT4-esénél: különösen elöl nőtt a leszorítóerő, míg a hátsó szárny hét fokozatban állítható, igazodva az adott pálya sajátosságaihoz.

Ez a versenyautó elkerüli az ütközést 14

A konstrukció kialakításakor fontos szerepet játszott a gyors és egyszerű szerelhetőség. A motorburkolat leszereléséhez például nem kell eltávolítani a szárnyat.

További előnyök az elődmodellhez képest a jobb körkörös kilátás, az egyszerűbb (azaz gyorsabb) be- és kiszállás, valamint a 720S GT3-éhoz mérhető biztonság, amelyhez a fixen beépített versenyülés is hozzájárul.

A futómű hangolása, a módosított geometria és a továbbfejlesztett lengéscsillapítás nem csak jobb tapadást eredményezett, de a gumik kopását is lassítja, míg a mechanikusan működő, részlegesen önzáró differenciálmű a fékek élettartamát növeli – a 570S GT4 fékvezérléssel oldotta meg ugyanezt a feladatot. Szintén a fékrendszer teljesítményét javítja a tökéletesített hűtés.

Az autóhoz olyan extrákat kínál a gyártó, mint az utasülés, az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, a telemetria, az ütközéselkerülő radar, valamint a beállítások ellenőrzését lehetővé tevő adatcsomag, amely lézeres hasmagasság-mérést, a lengéscsillapítók kitérését vizsgáló szenzorokat, valamint a fékeket felügyelő, infravörös érzékelőket tartalmaz. Hosszú távú versenyeken a világítás, illetve az ivórendszer segít, de kérhető  bal oldali üzemanyag-töltő nyílás, illetve beépített pneumatikus emelő is.

Ez a versenyautó elkerüli az ütközést 16

A kormánykerék kialakítását a 720S GT3 ihlette