A Ferrari F40 a tökösség fokmérője a milliárdosok között. Aki birtokol egy ilyen autót, annak akkor nő igazán a tekintélye a többi Ferrari tulajdonos szemében, ha megfelelően használja a vezetési tudást igencsak igénylő, turbómotorral szerelt legendát.
Mert a volán mögött mindegy mekkora a vagyon, és hogy milyen márkás a karóra, akkor csak az számít, mit tud a jobb láb, és hogy mozognak a kezek, amikor a 2,9 literes V8-as két turbófeltöltője eléri a töltőnyomást, és a hátsó kerekekre szakad az 577 Nm nyomaték.
Pont ez történt a Ferrari 75. születésnapjára szervezett, 12 kanyarból álló hegyi felfutó versenyen. Lezárt közúti szakasz, Ferrari tulajdonosok, akik lendületesen fűzhetik végig a szakaszt, a nézők pedig vadul videóznak. Így azt is majdnem sikerült elkapni, amikor egy F40-es kicsúszik a többiek által lazán teljesített fordulóban.
Két videó is készült a helyszínen, az egyikben pont a baleset első pillanata, a másikban a törött Ferrari kiemelése látható. Ahogy azt mondani szokták, az anyagi kár jelentős, a Ferrari F40 ára állapottól függően 1,6-2 millió dollár körül mozog.
Hiába ér lassan milliárdnyi forintot, mások sem kímélük az F40-esüket, és tényleg ők cselekednek helyesen, ha alkotásait Enzo Ferrari befektetésnek szánta volna, akkor aranykereskedőnek áll, nem autógyárosnak.
A Ferrari F40 2,9 literes motorjához ötsebességes manuális váltó párosul. 0-ról 100 kilométer/órára 4,6 másodperc alatt gyorsul az F40, amit 471 lóerős turbómotor hajt, 577 Nm nyomaték támadja a hátsó tengelyt. Csúcssebessége akár a 320 kilométer/órát is elérheti.
Az F40-es Ferrarit 1987-től 1992-ig gyártották, összesen 1315 darab készült belőle.