Érdekes, hogy miközben nagyjából egyidejűleg született meg a BMW M3-as (1986), illetve a BMW 3 Touring (1987), a két verzió, azaz a sportmodell és a kombikarosszéria egészen mostanáig nem találkozott egymással. A hiányt most pótolta a gyár, és ha már ennyit kellett rá várni, átugrottak minden köztes megoldást, és kizárólag 510 lóerős Competition kivitelben, összkerékhajtással kínálják a sportkombit.
Mivel az új generációs BMW 3-as kombiként és M3-asként is egyaránt régóta elérhető, nehéz ténylegesen újat mondani a fejlesztésről. Izgalmas ugyanakkor, ahogy az M3 funkcionális és formai elemeit – az aerodinamikai komponenseket, a szélesebb nyomtáv és a nagyobb kerekek miatt kiszélesített kerékdobokat, és persze a 2×2 kipufogóvéget – a kombi vonalaival integrálták.
Minden esetben fényes fekete színű a tetőlemez, ahogy a tetősínek (bizony, ezeket nem törölték a sportmodellről), valamint a tetőkilépő élénél elhelyezett légterelő, továbbá az arra erősített Gurney-perem, azaz apró kacsafarokidom is fekete fényezést kap. Ha ez valakinek nem szimpatikus, opcióként a karosszériával megegyező színű kivitelben is kérheti a tetőlemezt, illetve az M Carbon csomag keretében szénszálas aerodinamikai idomokkal is felvértezhető a kocsi.
Míg az M3 szedán 480 és 510 lóerős kivitelben egyaránt elérhető, a kombi csak a növelt teljesítményű Competition verziót kínálja. Az összkerékhajtás az alapkiépítés része, és ahogy a szedánnál, az ESC kiiktatásakor tisztán hátsókerék-hajtásúvá válik az autó. A szuperkombi 3,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ahonnan további 9,3 másodpercig tart elérni a 200-at. A végsebesség az M Driver csomag megrendelése esetében 280 km/óra, egyébként marad a sztenderd 250 km/órás korlátozás.
Alapfelszerelés az adaptív lengéscsillapítókkal szerelt sportfutómű, valamint a változó áttételű kormánymű; felárért éppúgy kérhető karbon-kerámia fékrendszer, mint versenypályára optimalizált abroncsszett.
Nem kell külön megrendelni a közös, ívelt üvegpanel alá rendezett digitális műszeregységet és központi multimédiás monitort (előbbi 12,3, utóbbi 14,9 colos képátlóval), opciós tartozék ellenben az M-funkciókkal gazdagított head-up kijelző. A kombi ugyanazokat az M-specifikus funkciókat kínálja, mint a szedán, így van köridőmérés, driftelemzés, és így tovább.
Szintén pluszpénzt kérnek a képeken látható, szénszálas vázszerkezetű M-kagylóülésekért, amelyekbe versenyövek is befűzhetők; alaphelyzetben fűthető M-sportülések járnak a kombihoz. Apropó, kombi: hiába sportautó, az M3 Touring csomagszállításban is ugyanolyan ügyes, mint bármely alapmotorizáltságú kivitele. Az 500 literes csomagtartó 40:20:40 arányban osztva dönthető hátsó ülések jóvoltából 1510 literre bővíthető, opcióként pedig ehhez a modellhez is kérhető az a csúszásgátló rendszer, amely a padlóból kiemelkedő, gumírozott sínekkel akadályozza meg, hogy például éles kanyarban elmozduljanak a csomagok.
A BMW M3 Touring szeptembertől rendelhető, a gyártás idén novemberben indul be a BMW M3 szedánnal közös soron, a márka müncheni üzemében.
Ha videón is megnéznéd a vadonatúj BMW M3 Touringot, kattints ide!