2000-ben, a Párizsi Autószalonon mutatták be a Porsche Carrera GT prototípusát, majd három évvel később került a piacra a szériaváltozat.
5,7 literes szívó benzines V10-es motorja 612 lóerőt, 590 Nm-es csúcsnyomatékot bocsátott a vezető rendelkezésére, aki csakis hagyományos, hatfokozatú kézi váltóval vehette meg a német szupersportkocsit. A fenti adatok, valamint a 3,5 másodperces 0-100-as sprint és a 330 km/órás végsebesség sokak számára igen vonzóvá tették a modellt, amelyből összesen 1270 darab készült 2007-ig.
Több is ismert embereknél kötött ki – ilyenben veszített például életét a Halálos iramban-filmek sztárja, Paul Walker is –, ám volt olyan szupersztár, aki nyilvánosan sosem használhatta a csúcs-Porschét.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Michael Schumacherről van szó, akinek Carrera GT-jét egy leverkuseni cég, a Roock Sportsystem kínálja most eladásra. A Porschét 2004 és 2008 között birtokolta a hétszeres Forma-1-es világbajnok, pontosabban csak használta, ugyanis a Ferrari versenyzőjeként szerződésben kötötték ki számára, hogy kizárólag a Fiat alá tartozó márkák autóit vezethette a pályán kívül.
„Schumachert kötötte a szerződés, ezért kerülőúton kellett megszereznie az autót. Itt jött a képbe akkori menedzsere, Willi Weber. Ő vette meg a Porschét a cégén, a Weber Management GmbH-n keresztül, hogy Michael használhassa. Az erről szóló dokumentáció is jár az autóhoz” – magyarázta a Carrera GT-t most eladni szándékozó Michael Roock.
A 2004. április 29-én, Lipcsében megvásárolt Schumi-féle titkos Porsche fekete külsőt és belsőt kapott, extraként klíma, egy sötétszürke poggyászszett, CD-s rádió és a hangrendszer járt hozzá. Az ABS-en kívül semmilyen vezetéssegítő rendszer nem került bele.
A világhírű gazdára csak néhány apróság utal: az egyik a faron a Carrera GT felirat felett megjelenő MS logó, a másik pedig a német legenda sisakját mintázó kitűző a bőrirattartón.
Az autó 2004-től 14 200 km-t futott, ennek nagyjából felét 2008-ig, amíg Weber cégének tulajdonában volt. Hogy Schumacher maga mennyivel járult ehhez hozzá, nem tudni.
A Roock Sportsystem csak komoly érdeklődőknek árulja el, mennyit is szeretne kapni a Schumacher-Porschéért, ám biztosan nem lesz olcsó, ugyanis a hasonlóan menő háttérsztorival nem rendelkező darabok is 1-1,5 millió eurós (400-600 millió Ft) árakon mennek mostanában.
Más kérdés, hogy a Schumacher-autók meglehetősen felemásan szerepelnek a piacon, némelyik rekordösszeget hoz, más darab viszont a kutyának sem kell.