Az 1980-as évek első felére már úgy emlékszünk, mint az Forma-1 első, őrült turbókorszakára. Azóta sem voltak annyira erős motorok, mint az időmérő edzésekre felkészített 1,5 literes, 1000-1500 lóerős darabok.
Ezt a korszakot pedig a Renault nyitotta meg, amikor 1977-ben bevezette a feltöltővel felszerelt EF-Type motorcsaládot.
Az első években megbízhatatlan technika lassan érett be, és végül a konkurencia is kifejlesztette a saját turbós motorját, így összesen 20 győzelmet és 50 első rajtpozíciót termelt ez a technika a francia gyártónak. Világbajnoki címet nem sikerült elcsípni, de a motor korszakalkotó szerepe vitathatatlan.
Ezért is érdekes a képeken látható, árverésre bocsátott darab, ami elkészült ugyan, de végül nem szerelték versenyautóba. Így aki az aukciót nyeri, az egy érintetlen, még szűz Renault F1-es motorral gazdagodik, amelyet az 1985-86-os szezonban használtak – volna. Ezek a motorok 12 500-as fordulatnál képesek voltak elérni az 1200 lóerő körül teljesítményt, igaz, csak pár kör erejéig, az időmérő alatt.