A buszsávot a Szilas pihenőnél alakították ki, ami lehetővé teszi, hogy torlódás esetén a Volánbusz járatai meg tudják előzni az álló vagy lépésben araszoló kocsisort.
A Volánbusz 400 járatot közlekedtet naponta a budapesti agglomeráció csaknem 400 ezres északkeleti térségéből. Az M3-as érintett szakaszán egy átlagos munkanapon több ezren veszik igénybe a közlekedési vállalatszolgáltatásait. A csúcsidőszakokban tapasztalható torlódások, dugók eddig a buszjáratok közel negyedét érintették. A buszsávok kialakításának köszönhetően mostantól az ingázók sokkal gyorsabban juthatnak be példáula munkahelyükre. Az átalakítások célja, hogy még többen tegyék le az autót és szálljanak át buszra vagy vonatra. Így a forgalmi dugókból is sokkal kevesebb lehet.
A Volánbusz szerint a buszsávok beváltak az M1-es és az M7-es bevezető szakaszán is, ahol a buszok a sávok kialakítását megelőzően számottevő késéssel tudtak csak közlekedni.