Véget ért egy korszak a BMW-nél: kilenc évvel 2013-as megjelenése után befejezték első teljesen elektromos modelljük, az i3 gyártását a bajorok. A márka döntéséről még januárban beszámolt a Vezess, ahogyan arról is, hogy az i3-asoknak eddig otthont adó lipcsei üzemben 2023-tól a Mini Countryman elektromos utódjának gyártására összpontosítanak majd, addig pedig alkatrészgyárként funkcionál.
A németek azonban megadták a módját a 74 országban értékesítve negyedmillió példányt megélt ferdehátú búcsúztatásának, egy mindössze tíz darabból álló HomeRun-különkiadás keretében, melyek alapját a később megjelent, nemrégiben általunk is kipróbált i3s adja, viszont ugyanúgy az úttörőnek szánt szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készültek.
A karakterében és részleteiben is sportosabb i3s – mely egy sovány, 2000 darabból álló szeletet tesz ki a típus történetében – 184 lóerős, maximális nyomatéka pedig 270 Nm a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotornak köszönhetően, amihez egy minden korábbinál erősebb, 42,2 kWh-s, 120 Ah-s akkumulátor tartozik, (papíron) 355 kilométeres hatótávolsággal.
Különlegessége, hogy a korábban egy BMW-n sem használt „Frozen” palettából választották ki az utolsó tíz i3-as színét: egy részüket sötétszürkére festették, a többi pedig sötétvörös árnyalatot kapott. A búcsúszéria darabjai emellett 20 hüvelykes, dupla küllős könnyűfém felniket, elektromosan működtethető üvegnapfénytetőt, napkollektoros üvegezést és adaptív LED-fényszórókat kaptak.
Belül a bőrkárpittal borított, fűtött ülések, a Harman Kardon hifirendszer, a navigációval is ellátott navigációs rendszer és egy sor extra (vezetőasszisztens, parkolási távolságszabályzó, tolatókamera stb.) szolgálják a sofőrök és az utasok kényelmét.
A HomeRun-sorozat megrendelői autóik mellett egy különleges élménnyel is gazdagabbak lettek: azok gyártását személyesen kísérhették figyelemmel a lipcsei létesítmény szerelőcsarnokában.