Idén harmadjára ülésezett a Forma-1 Bizottság a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), az értekezleten számos kulcsfontosságú, aktuális és jövőbeni kérdés is terítékre került.
Az Osztrák Nagydíj pénteki napján mindenekelőtt elfogadták, hogy a 140 millió dolláros költségplafont – az év első felében elszabaduló inflációra tekintettel – 3,1%-kal megemelik. A gyakorlatban ez a 2023-ra tervezett, 3%-os inflációs index idő előtti bevezetését jelenti – igaz, a következő szezonban már csak 135 millió dollárból gazdálkodhatnak a csapatok.
Az F1 és az FIA közös közleménye szerint a tízből kilenc csapat szavazta meg a változtatást, ami nem meglepő annak fényében, hogy korábban több csapat is aggodalmat fejezte ki amiatt – főleg az élmezőny tagjai közül –, hogy be tudják-e egyáltalán fejezni a szezont úgy, hogy ne lépjék túl a büdzsét.
Egyezség született a delfinezés hónapok óta húzódó ügyében is: kísérleti jelleggel már az Azerbajdzsáni Nagydíjon „érvénybe lépett” egy technikai direktíva, amit azóta a folyamatos halasztás jellemzett. Az egyhangú döntés értelmében a nyári szünet utáni első versenyen, a Belga Nagydíjon mutatkoznak majd be élesben a pattogás visszaszorítását célzó előírások.
Napirendi pontra kerültek a 2023-as előszezoni tesztek és a 2026-os szabályváltozások is. Előbbi kapcsán a bizottság döntő többséggel megszavazta, hogy Európán kívül is megrendezhetik a szezon előtti gyakorlást, akár négy nappal az idény nyitóversenye előtt. A szűk négy év múlva érkező szabálycsomagról sok konkrétumot egyelőre nem közöltek, annyit viszont igen, hogy lassan véglegesítik.