Nem először nyúl Ferrarikhoz a Mansory csapata: tavaly mutatták be saját változatukat a Ferrari F8 Tributóból, mely F8XX névre keresztelve kívül és belül egyaránt látványos átalakuláson ment át, mindemellett teljesítmény szempontjából is sikerült szintet lépni vele.
A tuningcég repertoárja egy újabb F8XX-szel bővül, aminek az F8 Tributo Spider ad alapot. A kupéváltozattal ellentétben ezúttal egy legendás színkombinációval borítják be az olasz sportautót, mégpedig a brit versenyzölddel (British Racing Green), melyet korábban például Aston Martinoknál láthattunk – sőt, a brit márka a Forma-1-ben is hasonló színekben szerepel.
A versenyzöldet sárga versenycsíkokkal díszítik, az ajtókon pedig továbbra is virít a méretes F8XX logó. Szintén hozzátesznek az agresszív megjelenéshez a 21, illetve 22 hüvelykes, kovácsolt YT.5 Air kerekek.
Minden másban a kupénál már használt alkatrészeket tartotta meg a Mansory, mint például a szénszálas első splittert, hátsó diffúzorokat, oldalszoknyákat, ahogyan a különálló, L alakú szárnyak is megmaradtak.
A brit versenyzöld ráadásul nemcsak a karosszérián, hanem a beltérben is tetten érhető. Az ülések mellett a kormányt, a műszerfalat, de még a biztonsági övet is a külső megjelenéshez igazították – azaz minden brit versenyzöld, sárga versenycsíkokkal.
Akiknek többet számít a teljesítmény, mint a megjelenés, azoknak jó hír, hogy az F8XX-ben korábban használt hajtás sem maradt érintetlen. Új turbófeltöltővel és nagy teljesítményű lefújószelepekkel adnak új löketet a roadster 3,9 literes, ikerturbós V8-as motorjának, ami így 720 helyett már 880 lóerős teljesítményre képes, míg a nyomaték 770-ről 980 Nm-re nő.
Az F8XX Spider árát nem hozták nyilvánosságra, de a német tuningcéget ismerve biztosan nem olcsó mulatság hozzájutni egy ilyen Ferrarihoz – mondjuk egy átlagoshoz sem: a 2019-ben bemutatott, nyitható tetejű Ferrari ára minden flanc nélkül is 280 ezer dollár, átszámítva 115 millió forint közelében mozog.