Az Aston Martint még 1913-ban alapították, de az autógyártó már az 1930-as években pénzügyi nehézségekkel küzdött, a mai márka születése tulajdonképpen 1947-hez köthető, amikor az alkatrész- és traktorgyártással foglalkozó Brown família tagja, David 20 ezer fontért – mai áron nagyjából 265 millió Ft-nak megfelelő összegért – megvásárolta a céget, valamint ugyanebben az évben megszerezte a szintén brit motorgyártót, a Lagondát is.
Az Aston modelljei ekkor kapták meg a DB típusjelzést, az első komoly sikert pedig az 1950-ben bemutatott DB2-es hozta, melybe a DB1-esnél alkalmazott, még a második világháború előtti időkből örökölt soros négyhengeres helyett a Lagondától származó, modern, kettős vezérműtengelyes, 2,6 literes sorhatost szerelték.
A DB2-es prototípusai már az 1949-es Le Mans-i 24 óráson is jól szerepeltek, 1950-ben pedig már kettős kategóriagyőzelmet arattak, ahogy az óceán túloldalán a Sebringi 12 óráson is nyerni tudott a modell.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A most – darabokban – eladni kívánt példány a legeslegelső szériagyártású DB2-es, melyet maga David Brown is használt, amíg meg nem kapta a – kicsit később bemutatott – kabrióváltozatot.
Az autó 1959-ig egy autóversenyzőé, David Hirsché volt, aki számos futamon indult vele, majd több kézen is keresztülment. Egy időben Jaguar-motort szereltek belé, majd még később nekiálltak a teljes restaurálásának, ám nem ismert okokból az elakadt, ezért árulják most jelen állapotában.
Ugyan biztosan nem kis idő, pénz és munka lesz a teljes összeépítés, de a pedigréjének köszönhetően így is megkérik a legelső DB2-es árát: jelenleg 250 ezer fontért, azaz kb. 121 millió forintért hirdetik az angliai Bournmouthból.