A VW-csoport egyre nagyobb számban kínál plug-in hibrid hajtásláncokat, a legújabb értesülések szerint azonban a Lamborghini Huracán utódmodellje nem ezek valamelyikét, hanem egy teljesen egyedi fejlesztésű erőforrást kap majd.
Az értesülés közvetlenül a márka műszaki vezérigazgatójától Rouven Mohrtól származik, aki csak annyit árul el: ezúttal nem lesz közösködés az Audival (vagy más márkákkal), a motor pedig valahol hat- és tizenkét henger között lesz, írja az Auto Express.
Ez három lehetőséget hagy nyitva. Az egyik, hogy a modell annak a V8-as PHEV egységnek az alapvetően módosított verzióját kapja meg, amelyet az Audi és a Bentley is alkalmaz, és amely hamarosan a Lamborghini Urus fedélzetén is megjelenik. A másik, hogy a jelenlegi 5.2 V10-es erőforrást toldják majd meg egy villanymotorral, a harmadik – a legdrágább, egyben a legizgalmasabb – pedig, hogy teljes egészében vadonatúj hajtásláncot fejlesztenek.
Akárhogy is, elkerülhetetlennek látszik a villamosítás, hiszen a Ferrari 296 GTB szintén plug-in hibrid konfigurációval ér el félelmetes 830 lóerőt, ezt pedig utol kellene érnie a Lamborghininek, hogy versenyben maradhasson. A Huracan tízhengeres motorja jelenleg hajtásképlettől függően 610-640 lóerő teljesítményt ad le.