Egy nappal az Ioniq 6 elektromos szedán után a Hyundai bemutatta annak sportverzióját – pontosabban azt az RN22e tanulmányt, amely a négyajtós villanyautó látványosan módosított dizájnját alkalmazza. A koncepciójármű „négykerekű laboratórium”, azaz egy sor olyan kísérleti technológiát vonultat fel, amelyek a jövőben akár sorozatgyártású modellekben is megjelenhetnek. Ez azt is jelenti, hogy egyáltalán nem biztos, hogy pont az Ioniq 6-osból, és pont ebben a formában készít majd emissziómentes sportautót a Hyundai.

Ami viszont bizonyos, hogy már jövőre bemutatkozik a márka első villamosított sportkocsija, az Ioniq 5 N – azaz a korábban bemutatott elektromos crossover nagy teljesítményű, dinamikus hangolású változata. Nem valószínű azonban, hogy ebben az a hidrogén-üzemanyagcellás hibrid hajtáslánc dolgozna majd, amelyet az N Vision 74 technológiai koncepciójármű fedélzetén most vázolt a Hyundai.

Hyundai RN22e

Az elektromos autók nagy akkumulátoruk miatt nehezek, ezért eleve nem feltétlenül ideálisak sportos vezetésre. A Hyundai 3D nyomtatóval készített, könnyített alkatrészek alkalmazásával, nyomatékvektor-szabályozású hajtáslánccal, valamint variálható mértékű nyomatékelosztást biztosító, két villanymotoros összkerékhajtással próbálja áthidalni ezt a problémát – hangsúlyozva, hogy nem egy leendő szériamodell előfutáráról beszélünk, hanem csak kísérletezésről.

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 2

Ehhez képest az RN22e kifejezetten jól néz ki, az Ioniq 6 szappanformáját ültetett futómű, izmos kerékdobok, az első gépházfedélbe mélyített légelvezető csatorna, hátsó diffúzor, no meg egy méretes légterelő szárny teszi izgalmassá. A mechanikus fékek négydugattyús monoblokk nyergeket és 40 centis tárcsákat alkalmaznak, de a mérnökök azt is próbálgatják a tanulmányautón, hogy a regeneratív fékrendszer mennyire lehet partner a sportos vezethetőségben.

Az biztos, hogy a sportautó mai fogalmaink szerint nem lehet csendes és teljesen sima járású, ezért a mérnökök két speciális rendszert is beépítettek: az N e-shift váltóvezérlés és az N Sound+ hanggenerátor gondoskodik a szükséges rezgésekről, rántásokról, váltási érzetről és persze zajról.

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 36

Hosszúság (mm) 4915
Szélesség (mm) 2023
Magasság (mm) 1479
Tengelytáv (mm) 2950
Max. rendszerteljesítmény (kW) 430
Max. rendszernyomaték (Nm) 740
Akkumulátor (kWh) 77,4
Töltés 10 → 80% (perc) < 18
Végsebesség (km/óra) > 250

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 37

Hyundai N Vision 74

Ahelyett, hogy egyszerűen az Ioniq 5-ösből épített volna sportos koncepciójárművet, a Hyundai visszanyúlt annak eredeti ihletadó forrásához, a Pony Coupé tanulmányhoz, és abból kiindulva alkotott egy sokkal dinamikusabb, lendületesebb, izgalmasabb járművet.

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 38

A műszaki tartalomról nincs sok információnk, de mivel a Hyundai az elektromos hajtás mellett a hidrogén-üzemanyagcellás technológiában is komoly tapasztalattal bír, az egész elképzelés életképesnek hangzik. Mint minden full hibrid, az autó képes tisztán hidrogénnel, kizárólag akkumulátorára támaszkodva, vagy a két rendszert együtt használva haladni. Ez a két rendszer, valamint a villanymotorok külön-külön hűtést kaptak.

Az N Vision 74 két villanymotort kapott, mégsem összkerékhajtású: a hátsó tengelyen elhelyezett dupla erőforrás rendkívül hatékony nyomatékvektor-szabályozást, így fokozott kanyarvételi képességeket teremt.

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 80

Hosszúság (mm) 4952
Szélesség (mm) 1995
Magasság (mm) 1331
Tengelytáv (mm) 2905
Max. rendszerteljesítmény (kW) > 500 kW
Max. rendszernyomaték (Nm) > 900 Nm
Akkumulátor (kWh) 62,4
Hidrogéntartály kapacitás (kg) 4,2
Üzemanyagcella (kW, nettó) 85
Végsebesség (km/óra) > 250
Hatótávolság (km) > 600

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 81

Alább közös videón tekintheted meg a Hyundai két villanysportautó-koncepcióját. Ha nem indul magától a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul