Automatisiertes Fahren im Werk (AFW), azaz automatizált vezetés a gyár területén: így nevezi új projektjét a BMW. A két startupvállalkozás által megvalósított kísérlet keretében mostantól nem hús-vér sofőrök viszik el a kész autókat a gyártósorról a logisztikai területekre, ahol a kiszállítást készítik elő, hanem az egész autómozgatási folyamat teljesen automatikusan megy végbe.

A koreai Seoul Robotics és a svájci Embotech bevonásával létrehozott projektben az új 7-es széria, illetve a tisztán elektromos i7-es elkészült példányai jutnak majd el emberi beavatkozás nélkül abba a parkolóba, ahonnan aztán majd behajózzák azokat.

Szellemsofőr vezeti gyáron belül a BMW-ket 1

Míg a közúti autonóm vezetési folyamatokban az autókat zsúfolják tele szenzorokkal, a BMW gyártelepén a tervezett útvonal mentén helyezik el az érzékelőket: az autók az ezektől kapott információkat követve, gyakorlatilag „vakon” haladnak majd. A telepített szenzorok gondoskodnak az akadályok érzékeléséről is, a manőverparancsokat pedig mobil-adatátvitelen keresztül kapják meg a járművek.

A Seoul Robotics lézeres radarjai gyakorlatilag digitálisan lemásolják a környezetet, abban helyezve el a járműveket, amelyek vezetését az Embotech szoftverére bízzák. Az útvonalat valós időben számítja ki a rendszer, azaz nincs előre betanult nyomvonal. Így tökéletesen lehet alkalmazkodni a változó szituációkhoz, a felmerülő akadályokhoz, a feltorlódó forgalomhoz.

Szellemsofőr vezeti gyáron belül a BMW-ket 11

A kísérleti fázis néhány hónapig tart, és amennyiben sikeresnek bizonyul, viszonylag rövid időn belül a BMW számos üzemében élesben is alkalmazni szeretnék majd.