A Toyota MR2 első generációja pár éve még a játszós hobbiautó kategóriába esett, a rozsdás, lelakott darabokat igen olcsón meg lehetett szerezni, és mélyre merülni a nyolcvanas évek életérzésében. Azóta már a kínálat derékhada elporladt, a hazai piacon nincs egyetlen eladó darab, a mobile.de oldalán pedig négymillióról indul a pár tucatnyi autót számláló kínálat.

Ennek tudatában már nem csoda, hogy a képeken látható, tökéletes gyári állapotban lévő darabért 16,3 millió forintnyi angol fontot kér az Appreciating Classics. 

Ez a 31 éves makulátlan Toyota már nem a játszós hobbiautó kategória 1

Az eladó autót 1990-ben regisztrálták Észak-Írországban, és azóta mindössze 2216 kilométert futott a kocsi. Első tulajdonosa gyakorlatilag befőttként tárolta évtizedekig, hozzá sem nyúlt, ennek köszönhető a csodás állapot.

Ez a 31 éves makulátlan Toyota már nem a játszós hobbiautó kategória 2

Kortársainak karosszériája ma már csak rozsdapor, vagy komoly javításokon esett át, így igazi különlegességnek számítanak a korróziómentes lemezek. A beltér szintén szakadásmentes, használatnak semmi nyoma, és az eltelt évtizedek sem látszanak.

Ez a 31 éves makulátlan Toyota már nem a játszós hobbiautó kategória 3

Az MR2 ülései mögött dolgozó 4A-GE kódjelű 1,6 literes, négyhengeres szívómotor a kor egyik legendás darabja. Nem túl erős, nem túl különleges, de magába sűríti a kor japán motorépítésének filozófiáját. Tartós, magas fordulatszámra képes darab, kifinomult mérnöki munka. 

Piactól és a katalizátor meglététől függően 112 és 130 lóerő közötti teljesítményt és 142 Nm-t hoztak ki belőle, ami elég volt ahhoz, hogy az MR2 kilenc másodpercen belül gyorsuljon fel 100 km/órára.

Ez a 31 éves makulátlan Toyota már nem a játszós hobbiautó kategória 4 Ez a 31 éves makulátlan Toyota már nem a játszós hobbiautó kategória 5 Ez a 31 éves makulátlan Toyota már nem a játszós hobbiautó kategória 6