A nem túl biztatónak látszó kezdés ellenére a Q3-at vette célba a Forma-1-es Francia Nagydíj kvalifikációján a Haas, ám az amerikai csapat számításait Kevin Magnussen motorcseréjén és hátrasorolásán túl egy versenyfelügyelői döntés húzta keresztül. Rövid ideig úgy tűnt a Q1 végén, hogy a jobb rajtpozícióra esélyes Mick Schumacher továbbjut a következő felvonásba, azonban elvették a leggyorsabb körét, mert belülről vágta le a pályát a 3-as kanyarnál.
„Itt a kérdés az, helyesen tették-e, hogy a Red Bull Ringen elvették Checo körét” – utalt vissza arra Schumacher, hogy a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon hasonló körülmények között sorolták hátrébb Sergio Pérezt a sprintfutam előtt. „Azt gondolom, hogy a legtöbb versenyző azt felelné, hogy nem. Persze, ez a szabály, ami pedig mindenkire vonatkozik. Sajnos megszegtem, de erről muszáj lesz beszélgetnünk.”
„Ezt meg kell vitatni a felügyelőkkel és a versenyigazgatóval is, hogy valóban megértsük, a bója nem a pálya határait jelöli-e. Biztos vagyok benne, hogy csak milliméterekről van szó” – ecsetelte a német, ugyanakkor megjegyezte, nem számít semmire, ami javítana a rajthelyén. „Ha most döntöttek volna, nem lenne miről beszélni, mert sokat úgysem változtat a helyzeten.”
„Kicsit frusztráló, de nem fogunk ezen fennakadni, hanem inkább a holnapra koncentrálunk” – tekintett előre a 23 éves versenyző. „Megpróbálunk felzárkózni és pontokat gyűjteni.”
Való igaz, a hétvégét megelőzően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a versenyigazgatói jegyzetben is jelezte, hogy a pálya határait minden esetben a fehér vonal jelöli, ahogyan ahhoz elég következetesen ragaszkodnak a szezon kezdete óta. Mindenesetre Schumacher az eset után – Carlos Sainz és Magnussen rajtbüntetése révén – a 17. helyről indulhat majd Le Castellet-ben.