A Subaru fennállásának közel hetven éve alatt számos férfias modellt épített, egyik sem volt azonban annyira kőkeményen macho, mint a most bemutatott UH-2, amely nem sportkocsi, nem is terepjáró, hanem egy katonai helikopter.
Habár a 150 darabosra tervezett széria első példányát most adták át a japán honvédelmi minisztériumnak, a fejlesztés meglehetősen régóta húzódik. A Subaru anyavállalata, a Fuji Heavy Industries még 2015-ben nyerte el a japán honvédelmi minisztérium megrendelését, amely egy hazai gyártású helikopterrel kívánta lecserélni az addig használatos UH-1 általános célú szállító helikoptereket.
Mivel a Fuji akkor már fél évszázada dolgozott együtt a Bell Helicopter vállalattal, a kompetencia adott volt. Az akkor még UH-X néven futó projekttel párhuzamosan a kiszemelt modell polgári változatának fejlesztése is megkezdődött. Az alapot a Bell 412 adta, a vietnámi háború ikonikus szállító helikoptereinek késői leszármazottja. Ezt modernizált, elektronikus befecskendezéses formában fogja gyártani a Fuji Heavy Industries, Subaru-Bell 412EPX néven.
A több éven át tartó fejlesztés után idén kora nyáron a Subaru bemutatta a szériagyártásra kész modellt a japán honvédelmi minisztériumnak, és még idén megkezdi a megrendelés teljesítését.
A Subaru ugyan nem közölte a 412EP műszaki adatait, a Bell azonban szerencsére igen. Noha a kifejezetten japán elvárások szerint épült, katasztrófa-elhárítási és parti őrségi feladatokra (tehát nem harci bevetésre) szánt UH-2 paraméterei eltérhetnek ezektől, nagy vonalakban azért tudható, hogy a 17 méter hosszú szállító helikopter üresen 3 tonnát nyom, legnagyobb felszálló tömege 5,4 tonna. Az 1250 lóerős hajtóművel 260 km/óra végsebesség érhető el. Az utazósebesség 226 km/óra. A helikopter hatótávolsága 980 km, legnagyobb repülési magassága 6,1 km. Másodpercenként 6,9 méterrel tud emelkedni – mindezek a polgári verzió – pontosabban a számos rendelkezésre álló modellváltozat egyikének – adatai.