Hosszú huzavona után idén márciusban bejelentette a Volkswagen vezérigazgatója, hogy 2026-ban két márkával is beszállnak a Forma-1-be. Azóta azonban nem sok látványos dolog történt az Audi és a Porsche háza táján: természetesen a háttérben zajló munkálatokról pusmogtak ezt-azt, de az ilyesmit érdemes sokszor kettővel elosztani.

Az viszont elég komolynak tűnik, ami nemrég látott napvilágot: hivatalosan még nem kommunikálta egyik érintett fél sem, de a Porsche a Red Bull Forma-1-es csapatának 50 százalékának megvásárlása előtt áll. Mindennek azonban formai akadályai vannak: hogy ne merüljön fel a kartellezés gyanúja, különféle versenyhivataloknak és trösztellenes hatóságoknak kell benyújtania a két félnek mindenféle dokumentumokat a két cég egyesülési szándékáról.

Minderre az EU-n kívül húsz országban szükség van. Közülük az egyik Marokkó, ahol a szabályok lazábbak abból a szempontból, hogy az ilyen szándékokat nyilvánosságra hozzák. Ebből kiderült, hogy a Porsche július 8-án jelezte, hogy tíz évre elkötelezné magát a Forma-1-ben a Red Bull-lal, közben pedig megvenné az istálló felét. A hírek szerint a partnerség létrejöttének hivatalos bejelentése augusztus 4-én lehet.

Sokan már az Osztrák Nagydíjra várták egyébként a hivatalos bejelentést, ám az ügynek nem tett jót ebből a szempontból, hogy a Motorsport Világtanácsnak nem sikerült elfogadnia június 29-én a 2026-tól érvénybe lépő motorszabályokat. A Porsche pedig köti az ebet a karóhoz: addig nem beszélnek, amíg nem fixálják le a motorkérdést.

Ezután kérdéses, hogy mi lesz az AlphaTaurival, illetve a házon belül készülő, félig-meddig Honda erőforrásokkal. Tulajdonosi szempontból a faenzai csapat maradhat a Red Bull kezében, motorszempontból a logikus azonban az lenne, ha ők is a Porsche-féle erőforrásokat használnák.

A Honda időközben kacérkodik az F1-es visszatéréssel, bár ez megnehezül így, legalábbis oda, ahonnan távoztak, aligha térhetnek vissza.