A CNG-tankolás is hétköznapi műveletnek számít már világszerte (a legtöbb esetben a kutas munkatárs segít), nagyjából úgy, mint benzint vagy dízelt tankolni, és ilyen rutin műveletek során ritkán számít az ember arra, hogy valami katasztrófa történik. Egy riói töltőállomáson azonban elég látványosan robbant ripityára egy gázos autó, töltés közben.
A Daily Mail információi szerint a csomagtartót felnyitó férfi a csodával határos módon túlélte, de nagyon súlyos sérüléseket szenvedett. A felesége könnyebben sérült. A lap értesülései szerint a robbanás azért történhetett, mert a tartály annyira elrozsdásodott, hogy nem bírta tartani a nyomást.
Aki esetleg nem lenne képben, a CNG a Compressed Natural Gas, a sűrített földgáz rövidítése. A gyakorlatban a CNG felhasználása úgy zajlik, hogy a vezetékes földgázt 200-250 baros nyomásra sűrítik egy kompresszorral, majd a normál benzinkútoszlopokhoz hasonló töltőnél az ennek felhasználására gyárilag alkalmas vagy utólag átalakított autók, kisteherkocsik, buszok tartályaiba engedik. A CNG javarészt a legegyszerűbb molekulaszerkezetű szénhidrogénből, metánból áll, elégetése során szén-dioxidon és vízen kívül elméletileg nem, gyakorlatilag alig keletkezik más melléktermék.
A gázmotoros járművek tiszta üzemük miatt számos európai nagyvárosban nagyon kedveltek buszként, taxiként, kommunális járműként. A CNG-t kilóra mérik, ára nálunk nagyjából megegyezik a benzinével, dízelével, de a legjobb gázos személyautók fajlagosan jóval kevesebbet fogyasztanak belőle százon. A CNG nem összekeverendő az LPG-vel, mely a kőolajipar terméke, cseppfolyósított propán-bután gázkeverék.