Az F-150 Tremor eredetileg közúti harcosként mutatkozott be, a Ford aztán később átfordította a széria fókuszát, és kifejezetten nagy offroad-tudású modellek gyűjtőkategóriájává tette. Jó választás ezért azoknak, akik az átlagosnál jobb terepkompatibilitásra vágynak, de sem szükségük, sem pénzük nincs a Raptor offroad sportmodellekre.

Felkeményítették a Ford puhány kisteherautóját 1

Most a márka legkisebb pickupmodellje, a tavaly nyáron bemutatott Maverick kapott terepfelkészítést. Merész, ám annál fontosabb kezdeményezés, hiszen a kompakt modell így hitelesen bizonyíthatja az ügyfeleknek, hogy hibrid hajtáslánc ide, önhordó karosszéria oda, van keresnivalója laza talajon.

Ehhez a benzinmotoros verziót (emlékezetes, hogy a 191 lóerős, 2,5 literes hibrid mellett egy 250 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres turbómotor is választható) két tengelykapcsolós, zárható hátsó differenciálművel összkerékhajtással szerelték fel. A nyomatékvektor-szabályozású konfiguráció képes az erőforrás gyakorlatilag összes nyomatékát egyetlen hátsó kerékre összpontosítani, így biztosítva az előrejutást trükkös helyzetekben. A hibrid esetében pedig marad az elsőkerék-hajtás.

Felkeményítették a Ford puhány kisteherautóját 57

A hajtáslánc működése öt üzemmódban szabályozható: ezek az aszfalt, a sár, a homok/hó, valamint további kettő, amelyek kifejezetten a vontatás támogatására szolgálnak. Vontatni 890 kilót, apró platóján cipelni 530 kilót tud az autó.

A Maverick Tremor a modellcsalád egyetlen tagja, amely megkapja a Trail Control terep-tempomat funkciót: ez lassú, egyenletes tempóban gurítja előre az autót sárban, porban, hogy a sofőrnek csak a kormányzásra legyen gondja.

Felkeményítették a Ford puhány kisteherautóját 58

A potenciálisan kemény igénybevételre felkészülve az autó megerősített hajtótengelyeket, a nyolcfokozatú automata váltó külön hűtést kapott. A Tremor nem csak hajtásláncában, de futóművében is egyedi. Külön rugókat és lengéscsillapítókat kapott, valamint 25 mm-rel megemelték a szabad hasmagasságot.

A fent ismertetett módosítások a Maverick Tremor Off-Road csomag részeként lesznek elérhetők ősztől. Külön pakk tartalmazza a technikai fejlesztésekhez illő, dögös megjelenést eredményező optikai elemeket. Egyedi hűtőmaszk-kialakítás mellett sötétítettek a logók, valamint az első és hátsó lámpatestek házai. Narancsszínűek az első vonószemek, opcióként pedig szürke tetőlemezt és külső tükröket, valamint fekete matricázást is kérhetünk az autóhoz.

Felkeményítették a Ford puhány kisteherautóját 59

Az egyedi, 17 colos keréktárcsák szintén narancssárga/szürke kivitelűek, az abroncsok terepmintázatúak. A lökhárító módosításával elöl megnövelték a terepszöget, a nemes részeket védőlemez óvja a sérüléstől.

Az utastérben folytatódik a fekete-narancs tematika, beleértve a padlókonzolt, a szellőzőrostélyokat és az ajtóbehúzókat is.

A két Tremor-csomag szeptembertől lesz rendelhető Észak-Amerikában.

Felkeményítették a Ford puhány kisteherautóját 60

Alább videón nézheted meg a Ford Maverick Tremor képességeit. Ha nem indul el magától a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul