Az F-150 Tremor eredetileg közúti harcosként mutatkozott be, a Ford aztán később átfordította a széria fókuszát, és kifejezetten nagy offroad-tudású modellek gyűjtőkategóriájává tette. Jó választás ezért azoknak, akik az átlagosnál jobb terepkompatibilitásra vágynak, de sem szükségük, sem pénzük nincs a Raptor offroad sportmodellekre.
Most a márka legkisebb pickupmodellje, a tavaly nyáron bemutatott Maverick kapott terepfelkészítést. Merész, ám annál fontosabb kezdeményezés, hiszen a kompakt modell így hitelesen bizonyíthatja az ügyfeleknek, hogy hibrid hajtáslánc ide, önhordó karosszéria oda, van keresnivalója laza talajon.
Ehhez a benzinmotoros verziót (emlékezetes, hogy a 191 lóerős, 2,5 literes hibrid mellett egy 250 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres turbómotor is választható) két tengelykapcsolós, zárható hátsó differenciálművel összkerékhajtással szerelték fel. A nyomatékvektor-szabályozású konfiguráció képes az erőforrás gyakorlatilag összes nyomatékát egyetlen hátsó kerékre összpontosítani, így biztosítva az előrejutást trükkös helyzetekben. A hibrid esetében pedig marad az elsőkerék-hajtás.
A hajtáslánc működése öt üzemmódban szabályozható: ezek az aszfalt, a sár, a homok/hó, valamint további kettő, amelyek kifejezetten a vontatás támogatására szolgálnak. Vontatni 890 kilót, apró platóján cipelni 530 kilót tud az autó.
A Maverick Tremor a modellcsalád egyetlen tagja, amely megkapja a Trail Control terep-tempomat funkciót: ez lassú, egyenletes tempóban gurítja előre az autót sárban, porban, hogy a sofőrnek csak a kormányzásra legyen gondja.
A potenciálisan kemény igénybevételre felkészülve az autó megerősített hajtótengelyeket, a nyolcfokozatú automata váltó külön hűtést kapott. A Tremor nem csak hajtásláncában, de futóművében is egyedi. Külön rugókat és lengéscsillapítókat kapott, valamint 25 mm-rel megemelték a szabad hasmagasságot.
A fent ismertetett módosítások a Maverick Tremor Off-Road csomag részeként lesznek elérhetők ősztől. Külön pakk tartalmazza a technikai fejlesztésekhez illő, dögös megjelenést eredményező optikai elemeket. Egyedi hűtőmaszk-kialakítás mellett sötétítettek a logók, valamint az első és hátsó lámpatestek házai. Narancsszínűek az első vonószemek, opcióként pedig szürke tetőlemezt és külső tükröket, valamint fekete matricázást is kérhetünk az autóhoz.
Az egyedi, 17 colos keréktárcsák szintén narancssárga/szürke kivitelűek, az abroncsok terepmintázatúak. A lökhárító módosításával elöl megnövelték a terepszöget, a nemes részeket védőlemez óvja a sérüléstől.
Az utastérben folytatódik a fekete-narancs tematika, beleértve a padlókonzolt, a szellőzőrostélyokat és az ajtóbehúzókat is.
A két Tremor-csomag szeptembertől lesz rendelhető Észak-Amerikában.
Alább videón nézheted meg a Ford Maverick Tremor képességeit. Ha nem indul el magától a lejátszás, kattints a képre!