Nem húzta az időt a SAIC, a brit MG márka kínai tulajdonosa: alig néhány héttel azután, hogy bemutatták, máris megkezdte a vadonatúj MG4 EV európai exportját.

Dögös újonc a megfizethető villanyautók piacán 1

A modell a cégcsoport új MSP (moduláris skálázható – azaz átméretezhető – platform) padlólemezére épül, amelyre 2650-3100 mm közötti tengelytávolságú (azaz kompakt és középkategóriás) villanyautók egész seregét fogja felhúzni a gyártó. A padlóba integrált akkumulátorcsomag magassága mindössze 11 cm, ami jó helykihasználást tesz lehetővé.

Habár az MG4 EV műszaki adatai annak ellenére hézagosak, hogy szeptemberben már megkezdődik a modell európai forgalmazása (fenti képünkön az első szállítmány látható, miután megérkezett Angliába), annyit lehet tudni, hogy kétféle, 51 és 64 kWh kapacitású akkumulátorral lesz kapható a modell. Az előbbi 350, az utóbbi 450 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé a WLTP-norma szerint.

Dögös újonc a megfizethető villanyautók piacán 15

A nagy energiasűrűségű (akár 180 Wh/kg) akkumulátorok kifejezetten könnyűnek ígérkeznek: papíron 280, illetve 355 kg-ot nyomnak, ami kedvező értéknek számít a műfajban.

Különlegesen hangzik, de részletesebb leírás híján egyelőre nem bonyolódnánk bele a platform beépített aktív biztonsági rendszerének és adatvédelmi technológiájának(!) fejtegetésébe. Szintén nem közöltek részleteket az akkumulátorok veszélyes túlmelegedését megakadályozó hűtési rendszerről.

Dögös újonc a megfizethető villanyautók piacán 16

Az MG4 EV a márka első, kifejezetten globális piacokra szánt járműve, és ez a formavilágon is meglátszik. A tervek szerint már 2023-ban 150 ezer darabot készülnek eladni az autóból világszerte, de hogy Magyarországra mikor érkezik meg, arról egyelőre nincs információnk.