Bármilyen sikeres is volt a Käfer, a Volkswagen az 1970-es évek elejére majdnem csődbe ment a monokultúrás Bogár-termelés miatt. Valami alapjaiban újra volt szükség, ez az autó lett a Golf. És bejött, hiszen 1974 óta több tízmillió példány kelt el belőle.
A Golf I a Passat után, kicsivel a Scirocco előtt, a márka második fronthajtású autója volt. A modern autókkal sikerült elkerülni a csődöt. A formát a Sciroccóéhoz hasonlóan Giorgetto Giugiaro jegyzi, többek között az Audi 80 tervezésével is őt bízta meg a VW-konszern. Németországban bemutatása óta a Golf máig a legnagyobb darabszámban eladott autó, egyedül az 1980-as évben sikerült megtörnie uralmát a W 123-as Mercedesnek. Az olajválság miatt mindjárt egy szívódízelt is kifejlesztett belőle a gyár, 1975-ben pedig a Golf GTI-vel sikerült egy olyan autót bemutatni, amely azóta legendássá lett.
Nemrég azonban Thomas Schäfer, a Volkswagen személyautókért felelős részlegének vezetője a Welt német lapnak azt nyilatkozta, hogy még nem született döntés a VW Golf 9. generációjának sorsáról. Az ok az Euro 7-es szabályozás, amely tovább szigorítja a károsanyag-kibocsátási normákat, ezzel jelentősen növelve a fejlesztési költséget. A szabályozásról a következő évben döntenek, de várhatóan 3 ezer euróval, 5 ezer euróra (2 millió forint) emeli a belső égésű autókban lévő emissziós rendszerek költségeit. Ami akár azt is jelentheti, hogy a korábbi „olcsó”, 10 ezer eurós autók végleg eltűnhetnek Európából – tette hozzá Schäfer.
A legfrissebb Golf 2019 óta van velünk, Thomas Schäfer pedig ennek kapcsán elmondta,
az elkövetkező egy évben megszületik a döntés arról, hogy lesz-e új VW Golf.
Hogy lesz-e csak elektromos, teljesen átfogalmazott Golf, arról egyelőre csak híresztelések vannak, semmi biztosat nem tudni.