Folyamatosan bővíti portfolióját a kínai Nio villanyautó-márka. A 2022-es premierek sorát meglehetősen későn nyitotta meg az ES7, egy középkategóriás szabadidőjármű, amelyet a kínálat több tagját (ES6 és ES8 crossoverek, EC6 terepkupé) érintő modellfrissítéssel egy időben lepleztek le, és amely augusztus végétől rendelhető a márka hazai piacán.
Az autó formai elemei nem hoznak újdonságot, a keskeny fényszórók, a finoman ejtett tetővonal, a hangsúlyos kerékívek és a hullámzó övvonal kombinációja már a márka védjegyévé vált. A kissé jellegtelen összhatásért cserébe 0,263-as közegellenállási együtthatót kapunk, ami a szabadidőjárművek körében a kedvezőbbek közé számít.
A kifejezetten elektromos hajtásra fejlesztett platform 2960 mm-es tengelytávot, az pedig kiemelkedően tágas belső teret eredményez. A vízszintesen tagolt, S alakban elkanyarodó műszerfalon fenntartható termelésű rattan anyagot alkalmaztak. Mind az öt ülés fűthető, a háttámlák szöge hátul is motorosan állítható, elöl szellőzést és masszázsfunkciót is beépítettek a fotelekbe.
Az ES7 az első Nio modell, amelyet új generációs hardverrel és saját fejlesztésű operációs rendszerrel szerelt fel a gyár. Az intelligens rendszer lehetővé teszi az autonóm vezetési képességek integrálását – az ehhez szükséges érzékelőkkel már eleve felszerelik az autót, a funkciók aktiválására később, fokozatosan kerül sor.
A fedélzeti szórakoztatórendszer támogatja a kiterjesztett valóságú megjelenítést, az autóhoz kínált, egyedi VR-szemüvegeken keresztül gigantikus képméretű vizuális élményben lehet része az utasoknak, amit az audiorendszer 7.1.4 Dolby Atmos surround hangzással támogat.
A Nio ES7 hajtáslánca a márka más típusaiból ismert, második generációs platformra épül. Akkumulátorból háromféle rendelhető, 75, 100 és 150 kWh kapacitással; ezek 485, 620 és 850 kilométeres hatótávolságot eredményeznek (kínai norma szerinti értékek), feltöltés helyett pedig akár cserélhetők is az akkuk; erre Kínában egy 1000 állomásból álló hálózat szolgál, a nemzetközi piacokon folyamatban van ezek kiépítése.
A légrugós ES7 pontos motorteljesítményét nem közölte a Nio, de annak alapján, hogy 3,9 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, komoly erővel kell rendelkeznie. A Brembo fékrendszer 33,9 méteren állítja meg 100 km/óráról az autót.
A villanyautók mezőnyében ma még különlegességnek számít, hogy a Nio ES7 vontathat, méghozzá nem is keveset, akár 2 tonnát. Az autó nagyfeszültségű elektromos hálózata külső fogyasztókat is képes táplálni.