A svéd haszonjárműgyártó szerint egyre jobban nő az igény a nehéz teherbírású elektromos teherautók iránt. Éppen ezért a Volvo Trucks anyagcége, a Volvo Group úgy döntött, hogy akkumulátor cellákat gyártó üzemet létesít Svédországban.

Az a célunk, hogy vezető szerepet töltsünk be a közúti áruszállítás dekarbonizációjában, illetve, hogy 100%-ban emisszió mentes megoldásokat kínálhassunk. A partnereinktől már most jelentős igény mutatkozik az elektromos teherautókra, ezért eldöntöttük, hogy 2030-ra a gyártmányaink legalább 35%-a teljesen elektromos lesz. Az e-teherautók gyártásának ilyen ütemű felfuttatása szükségessé teszi a nagy kapacitású akkumulátorok nagy szériában történő gyártását” – jegyezte meg Martin Lundstedt, a Volvo Group elnöke és ügyvezető igazgatója.

A konszern úgy döntött, hogy az új létesítményt a Skaraborg-megyében, Mariestad-ban fogja felépíteni, nem messze Skövde településtől, ahol pedig a Volvo hajtásláncok készülnek. Az újonnan létrejövő akkumulátor-cellákat gyártó üzem egyébként Göteborgtól, a vállalat kutatás&fejlesztési központjától sincsen messze. A svéd gyártó azt tervezi, hogy az évtized végéig felfuttatja az új üzemet. A most bejelentett tervek szerint gyakorlatilag a teljes portfóliójukat ki tudják majd szolgálni innen, a szóban forgó üzemben ugyanis nyerges vontatók, teherautók, autóbuszok akkumulátoraiban készülhetnek cellák. De innen látnák el a Volvo Group speciális járművekkel foglalkozó részlegét is.

Bár a vállalat közleménye nem utal rá, elképzelhető, hogy a jövőben a Mercedes-Benz elektromos teherautók akkumulátorai is Volvo cellákkal készülnek majd. (Jelenleg az eActrosokba a kínai CATL szállítja ezeket az egységeket). Mint ismeretes, a Volvo és a Daimler két évvel ezelőtt döntött úgy, hogy közösen fog hidrogéncellás elektromos teherautókat fejleszteni.