40,6 millió angol fontos, átszámítva közel 19 milliárd forintos profittal zárta 2022 második negyedévét a Forma-1 – derült ki a bajnokság pénzügyi beszámolójából. A tavalyi áprilistól júniusig tartó időszakhoz képest ez nagyjából 5 millió fontnyi növekedést jelent, miközben mindkét évben ugyanannyi, hét versenyt rendeztek az érintett időszakban.
Összbevétel szempontjából is lényeges, 48,5%-os növekedést könyvelhettek el, mely a 2021-es 416 millió fontról 618 millió fontra nőtt, ami jelenlegi árfolyamon több mint 288 milliárd forintnak felel meg.
A felfelé ívelő mérleget leginkább azzal magyarázzák, hogy tavaly a koronavírus-járvány miatt még számos helyszín befogadóképességét korlátozta, míg az idei szezonban több pályán is új rekordot állított fel a helyszíni nézőszám. Így volt ez a múlt hétvégi Magyar Nagydíj esetében is: a Hungaroringen már szombaton majdnem telt ház volt, a verseny napjára pedig hónapokkal azt megelőzően eladták mind a 100 ezer jegyet.
Mindezzel együtt a tehetősebbek fogadására, vendéglátására irányuló Paddock Clubot is újraindították, ami milliós nagyságrendű többletbevételt eredményezett. A bevételi adatokon mindezen felül sokat lendített a rendezési és televíziós jogdíjak emelkedése, de számottevően megugrott például az F1 TV-előfizetések száma is. Ezekre a Forma-1 elsődleges bevételi forrásként tekint – a szponzorációval együtt –, melynek mértéke 35%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
„Továbbra is rekordokat döntöget a Forma-1 2022-es szezonja, hiszen izgalmas akciókat, kiszámíthatatlan eredményeket láthatunk a pályán. Személyesen és a platformjainkon keresztül is sikerül bevonzanunk rajongóinkat” – értékelte a második féléves számokat Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója.
„Érdemi előrelépést tettünk meg minden érdekelt féllel, így a csapatok mellett a versenyek promótereivel, az FIA-val és minden üzleti partnerünkkel azon cél felé, hogy 2030-ra elérjük a karbonsemlegességet.”
Ugyanakkor a Forma-1-nek a kiadások terén le kellett nyelnie egy békát, ugyanis az orosz-ukrán háború eredményeként jócskán megugrottak a logisztikai költségek. Ezt szem előtt tartva változtattak is a csapatokra vonatkozó költségplafonon, mivel – főleg a távoli versenyek esetén – lényegesen emelkedett a szállítás költsége.
Ez sem akadályozta meg azonban azt, hogy a tíz csapatnak a korábbinál többet, majdnem 305 millió fontot – hozzávetőlegesen 50 millió fonttal többet – fizessenek ki, ami nagyjából 142 milliárd forinttal egyenlő.