Négy éve írtunk először arról, hogy az ikonikus VW Buggy (amely valójában csak boxermotorja miatt volt Volkswagen, valójában a cégtől teljesen független Bruce Meyers alkotta, és Meyers Manx néven forgalmazták) villanymotorral születhet újjá. A Volkswagen tervezett alkotása, az ID. Buggy aztán eltűnt a süllyesztőben, ahogy egy később gyári projektből sem lett semmi a mai napig…

Új formában tér vissza a 60 éves örömautó 1

Eközben viszont az eredeti Meyers Manx szép csendben újjászületett, nem is akármilyen formában. Bruce Meyers cégének jogutódja ugyanis megtervezte, megépítette és bemutatta a Meyers Manx 2.0 Electric névre keresztelt járművet, amely megjelenésében és könnyű építésmódjában meglehetősen közel áll az eredetihez, menetdinamikájában pedig még túl is szárnyalja azt.

A minimalista járművet Freeman Thomas, a Meyers Manx, LLC vezérigazgatója tervezte – ugyanaz a Freeman Thomas, aki áttételesen a VW New Beetle-ért volt felelős.

Új formában tér vissza a 60 éves örömautó 17

A stílusjegyek mind stimmelnek, a nagy hasmagasságtól a kerek lámpákon keresztül a ballonos abroncsokig. A boxer farmotor helyett persze villanymotor hajtja a járművet. A teljesítmény nem ismert, de azt elárulták, hogy nem egészen 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a jármű. Ebben persze szerephez jut az is, hogy eleve könnyű, villanyautós mércével pedig egyenesen pehelysúlyú: a kisebbik, 20 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal 680, a nagyobbik, 40 kWh-ssal 750 kilogrammot ad meg menetkész tömegnek a gyártó.

Új formában tér vissza a 60 éves örömautó 18

A kis tömeg előnye, hogy a viszonylag szerény méretű akkumulátorokkal is tisztességes hatótávolságot érhetünk el: 240 vagy 480 kilométert említ a közlemény.

Ezek az adatok persze mind előzetesek; a Meyers Manx 2.0 Electric világpremierjére augusztus végén kerül sor, addigra remélhetőleg a hiányzó információkra is fény derül majd.

Új formában tér vissza a 60 éves örömautó 19