Az eddig finoman szólva is felemásan alakuló idény folytatásának új hibrid motorral vág neki a Ferrari csapata, amit már a Forma-1-es Belga Nagydíjon bevet.
Igaz, a szabályok értelmében az erőforrás egyes komponensei, így a V6-os blokk, a turbófeltöltő és a hőenergia-visszanyerő rendszer (MGU-H) esetében már március 1-jén befagyasztották a fejlesztéseket – ez alól csak megbízhatóságra irányulóak jelentenek kivételt –, azonban a mozgásienergia-visszanyerő (MGU-K), az akkumulátor és a vezérlőelektronika egészen szeptember 1-jéig fejleszthető.
A Motorsport.com olasz kiadásának Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke megerősítette, remélik, hogy a Belgiumban érkező fejlesztésekből profitálhat a csapat. „Arra számítunk, hogy a fejlesztések a befagyasztás teljes időtartama alatt segíthetnek minket. Kemény dolgoztunk rajtuk, ugyanakkor nem ez lesz a fordulópont” – vizionálta.
Amikor arról kérdezték az olasz szakembert, felmerült-e a maranellói gárdánál a motorkomponensek felhalmozása a minél kevesebb büntetés reményében, úgy fogalmazott, ha ez meg is valósul, inkább következmény lesz, mintsem a stratégia része. „Nekik is következmény volt, legalábbis nem hiszem, hogy előre eltervezték” – utalt Lewis Hamilton tavaly év végi esetére.
Binotto elárulta, az év első felében a Ferrarinál inkább a teljesítményre helyezték a hangsúlyt, de megvédte a döntést. „Szerintem nem estünk túlzásba, mert sosem elég, ha csak a teljesítményt növeljük” – tette hozzá.