Az autók fogyasztását drasztikus mértékben befolyásolja az aerodinamikai kialakítás. Akinek nem számít, hogy rút, furcsa ufóra emlékeztető vízcseppel járja az utakat, az spórolhatja a legtöbbet. Még nem értek oda a benzinárak, hogy az ilyen esztétikai rombolást bevegye az emberek gyomra, de a lehetőség ott van.
Aki tényleg ki akarja röhögni az egyre emelkedő benzinárakat, annak olyan autó kell, mint a képeken látható Geo Metro, vagyis Suzuki Swift. Egy amerikai autósnak sikerült összehoznia a konstrukciót, amire még a Prius-tulajdonosok is csak vágytól cseppenő nyállal néznek. Gene Schudlich erősen átalakított kocsijával 2014-ben részt vett egy fogyasztási versenyen (TAC National 50 Mile Road Championship), ahol a mérés alapján gépe bizonyítottan 1,41 és 4 l/100 km közötti átlaggal ette az üzemanyagot.
Az autóra jellemző, átlagban 100 mpg fogyasztás is csodás érték. Az Egyesült Államokban használt fogyasztásmérési értéket érthető számokra váltva ez 2,35 l/100 kilométert jelent. Ezzel garantáltan alámegy minden gyárilag fellelhető kocsinak, és még a modern hibridek sem tudják utolérni, pedig komoly mechanikai átalakítást nem kapott.
Az eredeti, egyliteres, háromhengeres motort tartotta meg, amin alig akad változtatás, mindössze a légbeömlő került más helyre. A karosszéria átalakítása viszont radikális, annyi alumíniumkiegészítés került rá a jobb légellenállás érdekében, hogy szinte alig lehet felismerni az eredeti formát. Mindezt bontókból összegyűjtött, felesleges fémből kivitelezve.
Ennyit számít tehát a forma, nem lenne szükség bonyolult villanymotorokra sem, ha az emberek hajlandóak lennének extrém takarékosan, visszafogottan vezetni, és furcsa, szopogg gombócokban autózni.
Nem csak ő az egyetlen, aki ilyen autó építésével ütötte el az időt. Az Ecomodder.com oldalon több hasonló tettestárs épített már magának benzinpárán élő autót, még akkor is, amikor nagyon olcsó volt az üzemanyag, egyszerűen kedvtelésből. A négyliteres fogyasztási sáv eléréséhez pedig azért ennyire komoly átalakítás sem kell, a vezetési stílus megváltoztatásával, leburkolt kerékjárati ívekkel, és egy kacsafarokkal elérhető ez a cél.