Ha meglátjuk az utcán, akkor egy napjainkra ritka, B2-es Volkswagen Passat tűnik fel elsőre, ami igen szép állapotnak örvend. Egységes a fényezése, nincs korrózió, akár veterán is lehetne, ez a gép viszont már messze áll a gyári állapottól. 

Elsőre csak egy öreg fekete Passat, de közben BMW-t eszik reggelire 1

Az összelapátolt technika nemesi, hosszú elnevezést szült, az 1988-as gép immár a Volkswagen Passat 32b Syncro 20v Turbo névre hallgat. Az eredeti öthengeres, 2,3 literes, benzines szívómotor helyére szintén öthengeres motor került, de 2,2 literes lökettérfogattal, turbófeltöltéssel.

Elsőre csak egy öreg fekete Passat, de közben BMW-t eszik reggelire 2

Az ABY kódjelű motor sokaknak az Audi S2-esből lehet ismerős. A technika már többször bizonyította, hogy bírja a terhelést, és ez esetünkben sincs másként. A kovácsolt dugattyúkkal, Garrett GTWR 34/76 turbófeltöltővel, egyedi kipufogórendszerrel szerelt motor 550 lóerőt és 650 Nm nyomatékot termel, és küld mind a négy kerékre. 

Ebben az autóban ennyi erő eszement élmény lehet, de szerencsére a fékekre is gondolt a tulajdonos, előre 304 milliméteres Seat Ibiza Cupra tárcsák kerültek, négydugattyús Brembo féknyergekkel, hátra pedig a Golf II G60 fékeit szerelte be, Golf V R32 féknyergekkel.

Elsőre csak egy öreg fekete Passat, de közben BMW-t eszik reggelire 3

A hajtás torzen differenciálművel ellátott összkerékhajtás, ötfokozatú váltóval, ami szintén az Audi S2-ből érkezett. Komoly csomag, ami komoly árcédulát kapott, 40 000 eurót, vagyis 16,7 millió forintot kér érte a tulajdonosa. 

Elsőre csak egy öreg fekete Passat, de közben BMW-t eszik reggelire 4

Németországban nem ez az egyetlen ilyen jellegű építés, akad még hasonló Passat, amibe az Audi S2 technikája került. Ez a kis videó mutatja, mennyire szürreális az öreg kombi, ahogy maga mögött hagy szinte bárkit.