A The Washington Post szerint japán tisztviselők arra biztatják a fiatalokat, hogy legalább néha nézzenek a pohár fenekére. Furcsa céljaik mögött pénzügyi indok húzódik, a komoly adókkal súlytott szegmens fellendülésétől szintén fellendülő bevételeket remélnek. Az ország adóhivatala még egy versenyt is indított, amelyben 20 és 39 év közötti fiatalokat kérnek fel, hogy készítsenek üzleti terveket Japán ivási kultúrájának visszaállítására.
A japán egészségügyi miniszteréium 2019-es felmérése szerint a fiatalokat hidegen hagyja a szesz, a huszas éveikben járó emberek több mint 50 százaléka nem vagy csak ritkán iszik alkoholt.
A 2020-as pénzügyi évben az ország italból származó adóbevétele mindössze 8,4 milliárd dollár volt – a kormányzati adatok szerint 813 millió dollárral kevesebb, mint az előző évben, ami az elmúlt három évtized legnagyobb visszaesése.
Ezt pótolni kell, ezért indult a „Sake Vira” kampány, amelyben arra kéri a résztvevőket, hogy találjanak ki új alkoholértékesítési módokat, beleértve a mesterséges intelligenciát vagy a virutális valóságot. Azt is remélik, hogy a jelentkezők konkrét módszereket tesznek le az asztalra, amivel értékelhető mértékben növekszik majd a szeszfogyasztás.