Ha nem tudsz dönteni, hogy egy sportautóhoz a villámgyorsan és finoman kapcsoló automata váltó vagy a közted és a mechanika között közvetlen kapcsolatot teremtő, a gépészetet az akaratod alá hajtó kézi kapcsolású erőátvitel illik jobban, ne habozz tovább: a Koenigsegg CC850 mindkettőt biztosítja egyszerre.

Világújdonsággal rukkolt elő a Koenigsegg 1

A nyitott kulisszában mozgó karral hat előremeneti fokozat között választhatsz a szokásos séma szerint, tradicionális kuplungpedállal bontva és létrehozva a kapcsolatot az 1385 lóerős 5.0 V8-as motor és a hajtott kerekek között. Ha ehhez nincs kedved, kilencfokozatú automataként működik az egység,  és neked semmi dolgod nincs az egésszel.

Világújdonsággal rukkolt elő a Koenigsegg 25

A CC850 számos részletében a pontosan húsz évvel ezelőtt, 2002-ben bemutatott Koenigsegg CC8S előtt tiszteleg. A legfontosabb hasonlóság az azonos tömeg/teljesítmény arány – ahány kilogrammot nyom az autó, annyi lóerőt biztosít a motor. Ahogy a Koenigsegg Jesko blokkjában, ebben a motorban sincs lendkerék, ami rendkívüli gázreakciókat enged.

Világújdonsággal rukkolt elő a Koenigsegg 26

A formavilág is rendkívül hasonlatos, beleértve a keréktárcsákat, a tripla fényszórókat, az analóg műszereket, a szimmetrikus belső kialakítást, a felfelé nyíló oldalajtókat, és persze a kiemelhető roadster tetőt – augusztus harmadik hetén ez már a harmadik autó a Hennessey Venom F5 Roadster és a Bugatti W16 Mistral után, amely bőven 1000 lóerő feletti teljesítményt társít nyitott tetős autózási élménnyel.

Világújdonsággal rukkolt elő a Koenigsegg 27

Nem csak a Koenigsegg CC8S jubilál persze, hanem a cégalapító Christian von Koenigsegg is, aki idén ötven éves – a főnök életkora nem csak az új modell típusnevében jelenik meg, de az egész projektet is meghatározza, hiszen ötven darab készül az autóból, se több, se kevesebb.

Világújdonsággal rukkolt elő a Koenigsegg 28